VOLKSWAGEN PAK DE POLO

VOLKSWAGEN PAK DE POLO

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Volkswagen
Bureau
ACHTUNG!
Jaar
2009
Paginanummer
376

Nominatie 2009

Doelstelling

Introductie van het nieuwe model Volkswagen Polo in Nederland

Doelgroep

Iedereen met een rijbewijs, en ditmaal in het bijzonder een jong publiek tussen 18 en 35

Concept

De nieuwe Polo ziet er wat stoerder uit dan zijn voorganger. Daarom wilden we iedereen met een beetje lef, op een onconventionele wijze met de nieuwe Polo confronteren. Van 16 tot 24 juli 2009 reed er een Polo door Nederland. Iedereen (met een rijbewijs) mocht de Polo aanhouden en er in rijden. Degene die de meeste kilometers wist af te leggen zonder aangehouden te worden, kon de Polo winnen. De actie was dagelijks van 09.00u tot 21.00u live te volgen op www.pakdepolo.nl, waar kijkers de Polo door hun postcode in te voeren ook naar hun eigen adres konden lokken...

Media- en middelenstrategie

De campagne werd aangekondigd middels een serie korte tv-commercials. De actie was te volgen op www.pakdepolo.nl en een grote hoeveelheid weblogs en twitteraars. Op Radio 538 werd dagelijks verslag gedaan en op Hyves konden bezoekers de Polo virtueel van elkaar afpakken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken