Volkskrant

Volkskrant

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
VOLKSKRANT
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2018
Paginanummer
434

Doelstelling

Primair: creëer nieuwsgierigheid naar de nieuwe digitale Volkskrant belevenis. Secundair: vergroot de perceptie van de Volkskrant als vooruitstrevend multimediaal merk.

Doelgroep

We gaan niet proberen om 'digitale koppensnellers' over te halen, maar (potentiële) krantenlezers aanspreken, die ook digitaal de tijd willen nemen voor goede journalistiek. Secundair: bestaande abonnees 'naar digitaal' bewegen.

Merkomschrijving

De Volkskrant staat bekend om de inhoud en brengt die kwaliteitsjournalistiek nu echt tot leven in digitale formats. Productonderdelen onder de noemer 'de nieuwe digitale Volkskrant' zijn: Volkskrant.nl, de website; Volkskrant 'Go' op smartphone; Volkskrant 'Editie' op tablet met video's, multimediale producties en mooie navigatie.

Concept

We maken de vernieuwingen op verrassende wijze zichtbaar door de features van het flagship-product 'Editie' te koppelen aan gebruiksmomenten en zo te bewijzen dat de nieuwe digitale Volkskrant de meest intense leeservaring biedt.

Media- en middelenstrategie

Het basisconcept is vertaald naar tv, radio, online (preroll, display, social), en een sterk campagnebeeld (voor dm etc.).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken