Volg je Hart. Gebruik je Hoofd. Triodos Bank

Volg je Hart. Gebruik je Hoofd. Triodos Bank

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
Triodos Bank
Bureau
Dawn
Jaar
2010
Paginanummer
105

Nominatie 2010

Doelstelling

Naamsbekendheid Triodos Bank vergroten.

Doelgroep

Cultural creatives: consumenten die geïnteresseerd zijn in duurzaamheid, maar niet ten koste van kwaliteit of prijs.

Concept

Triodos Bank is pionier in duurzaam bankieren. Dit doet zij vanuit de overtuiging dat financieel en maatschappelijk rendement niet tegenover elkaar staan, maar elkaar versterken. Met het thema 'Volg je Hart, Gebruik je Hoofd' zetten we Triodos Bank neer als bank met idealen en bovenal als volwaardige bank; die beide aspecten van geld, emotie en verstand, leidend laat zijn voor haar handelen. Een merkpositionering die laat zien dat duurzaam investeren een gevoelsmatig goede en ook verstandige keuze is.

Media- en middelenstrategie

Het thema wordt op een niet-bancaire manier geïntroduceerd. In abri's is overdag of 'Volg je Hart' of 'Gebruik je Hoofd' zichtbaar. 's Avonds met tegenlicht komen beide boodschappen en de afzender bij elkaar. Billboards geven een opiniërend vervolg. Radio neemt luisteraars mee in de afwegingen die de bank elke dag maakt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken