Volg je Hart. Gebruik je Hoofd. Triodos Bank

Volg je Hart. Gebruik je Hoofd. Triodos Bank

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Triodos Bank
Bureau
Dawn
Jaar
2010
Paginanummer
195

Winnaar 2010

Doelstelling

Triodos Bank positioneren als duurzame en bovenal volwaardige bank; naamsbekendheid vergroten.

Doelgroep

Cultural creatives: consumenten die geïnteresseerd zijn in duurzaamheid, maar niet ten koste van kwaliteit of prijs.

Concept

Triodos Bank is pionier in duurzaam bankieren. Dit doet zij vanuit de overtuiging dat financieel en maatschappelijk rendement niet tegenover elkaar staan, maar elkaar versterken. Het thema 'Volg je Hart, Gebruik je Hoofd' zet Triodos Bank neer als bank die geen compromis sluit tussen duurzaam investeren en bancaire kwaliteit; die beide aspecten van geld, emotie en verstand, leidend laat zijn voor haar handelen. Met producten die een gevoelsmatig goede en verstandige keuze zijn.

Media- en middelenstrategie

Het thema wordt geïntroduceerd met abri's die overdag 'Volg je Hart' of 'Gebruik je Hoofd' laten zien en 's avonds de hele boodschap en afzender. Billboards geven een opiniërend vervolg. Radio neemt luisteraars mee in de afwegingen die de bank elke dag maakt en daagt uit zelfde afwegingen te maken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken