Volg je Hart. Gebruik je Hoofd. Triodos Bank

Triodos Bank / Dawn

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 195 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Triodos Bank
Titel
Bank
Bureau
Dawn
Account
Jaap Boender, Anouk Laskaris
Copy
David Snellenberg, Donald Nolet
Art
Pepijn Rooijens, Christian Borstlap
Strateeg
Greo Belgers
Opdrachtgever
Sophie Veltkamp, Ewa Skotnicki, Roel Welsing
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Triodos Bank
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dawn
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening Financieel
Meer Dienstverlening Financieel winnaars

Dienstverlening Financieel

Doelstelling

Triodos Bank positioneren als duurzame en bovenal volwaardige bank; naamsbekendheid vergroten.

Doelgroep

Cultural creatives: consumenten die geïnteresseerd zijn in duurzaamheid, maar niet ten koste van kwaliteit of prijs.

Strategie/Concept

Triodos Bank is pionier in duurzaam bankieren. Dit doet zij vanuit de overtuiging dat financieel en maatschappelijk rendement niet tegenover elkaar staan, maar elkaar versterken. Het thema 'Volg je Hart, Gebruik je Hoofd' zet Triodos Bank neer als bank die geen compromis sluit tussen duurzaam investeren en bancaire kwaliteit; die beide aspecten van geld, emotie en verstand, leidend laat zijn voor haar handelen. Met producten die een gevoelsmatig goede en verstandige keuze zijn.

Media- en middelenstrategie

Het thema wordt geïntroduceerd met abri's die overdag 'Volg je Hart' of 'Gebruik je Hoofd' laten zien en 's avonds de hele boodschap en afzender. Billboards geven een opiniërend vervolg. Radio neemt luisteraars mee in de afwegingen die de bank elke dag maakt en daagt uit zelfde afwegingen te maken.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen