Voetbalplaatje (van jezelf)

Voetbalplaatje (van jezelf)

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Albert Heijn
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2011
Paginanummer
280

Doelstelling

Creëer voor de derde keer een voetbalplaatjeshype.

Doelgroep

Alle gezinnen in Nederland, met een nadruk op gezinnen met jongens tussen de 6 en 12 jaar. Zij 'besmetten' hun familie en vrienden met het voetbalplaatjesvirus.

Concept

Men verwacht dat Albert Heijn het sparen van voetbalplaatjes van Eredivisiespelers verder trekt dan het simpelweg verzamelen en inplakken. Gebaseerd op het inzicht dat er in iedereen een ster schuilt en iedereen er wel eens van droomt om zelf de ster te zijn, wordt het voetbalplaatje van jezelf geïntroduceerd. In alle uitingsvormen staat deze gedachte centraal. Of dat nu in de tv-commercial is, waarin de Eredivisiespelers jouw voetbalplaatje willen hebben. Of in het verzamelalbum, waarin je alles leest over de grote jongens van de Eredivisie toen ze nog droomden over wat ze later wilden worden. Zo wordt sparen, plakken en ruilen van zowel de plaatjes van Eredivisiespelers als de plaatjes van je vrienden nog leuker.

Media- en middelenstrategie

De strategie is gericht op het creëren van een nationale hype. Eerst werden 'onbekende sterren' in Nederland in tv-commercials en banners opgeroepen voor een rol in de nieuwe voetbalcommercial, om zo zelf een 'ster' te worden (zonder dat men weet dat het om hun eigen plaatje gaat). De vervolgcampagne geeft een podium aan deze 'nieuwe sterren' en hun eigen plaatje. Op Hyves kunnen deelnemers stemmen genereren voor hun eigen plaatje en een viral doorsturen naar vrienden waarin hun eigen plaatje zit. Hiermee wordt extra zichtbaarheid en betrokkenheid voor de actie gegenereerd en kunnen er iedere week verschillende tv-commercials uitgezonden worden met de eigen plaatjes met de meeste stemmen. In de winkel creëren we een heuse stadionsfeer en ook de Bonusfolder is geheel in voetbalstijl. Lokale en landelijke ruilmiddagen alsmede het maken van een voetbalplaatje van jezelf voeden de hype. De gevarieerde media-inzet, de enorme hoeveelheid gemaakte en bestelde eigen plaatjes en free publicity maken dat niemand meer om deze voetbalplaatjesactie heen kan.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken