Voel je vrij

KPN / N=5

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 124 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
KPN
Titel
Telecom/ICT-dienstverlening
Bureau
N=5
Account
N=5
Copy
N=5
Art
N=5
Strateeg
N=5
Opdrachtgever
KPN
Film/Productiemaatschappij
Bonkers, DutchView, Chain
Editor
Taco Arts
Muziek
Wake The Town
RTV-producer
N=5
Fotografie
N=5, Marc Haers, Martin Dijkstra
In samenwerking met
Mindshare, MediaMonks, The Online Company, Digined
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Merksympathie, merkoverweging en merkvoorkeur voor KPN verhogen.

Doelgroep

KPN is er voor iedereen in Nederland.

Strategie/Concept

Verbinding, het is de oer-emotie van telecom. Mensen verbinden met de wereld om hen heen. Daar gaat het om. Deze oer-emotie wil KPN als marktleider claimen. Maar wel anno nu. En wat is de werkelijke betekenis van verbinding anno nu? Dat is vrijheid. Via wifi, 4G, social media, glasvezel, de cloud en apps sta je 24/7 in verbinding met iedereen die en alles dat belangrijk voor je is. Technologie geeft ons een ongekende vrijheid. Dat is de kern van de merkbelofte van KPN: Voel je vrij.
We hebben deze gedachte letterlijk genomen door steeds op zoek te gaan naar de unieke waarde van vrijheid in een bepaalde situatie. Waarbij we mensen steeds helpen om deze nieuwe vrijheid te ontdekken. Dat is onze rol: Ontdek alle mogelijkheden met KPN. Dat kan voor elke boodschap, elk medium en elk mens anders zijn. We zijn daarom afgestapt van de klassieke doorvertaling vanuit tv. Het is de gedachte van 'Voel je vrij' die alles bindt. Natuurlijk ondersteund door de unieke eigen merkstijl van KPN. Zo is de impact van de communicatie fors versterkt.

Media- en middelenstrategie

Netflixisering. Ons mediagebruik wordt steeds individueler. Daarom moet reclame zich steeds meer vormen naar de kracht van het medium. Dat kan omdat niet de vorm maar de merkbelofte de dragende gedachte is. We maakten een driedeling. TOUCH: EMOTIE. Touch is emotioneren van de merkbelofte. We verbeelden grote emoties van verbondenheid door middel van tv en grote merkactivaties. Om zo het merk emotioneel dichter bij de mensen te brengen. TELL: PROPOSITIES. Tell is uitleg en beleving. In deze laag bewijzen we met behulp van de proposities de merkmissie. Uitgezet in een breed scala aan middelen. Passend bij de boodschap, informatiebehoefte en doelgroep. Online wordt een dominanter medium voor KPN. SELL: AANBOD. Sell is sell. Hier gaat het om aanbiedingen. Binnen deze laag zijn print, radio, OOH en online de primaire middelen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen