Voel je vrij – Zakelijk

KPN / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 50 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
KPN
Bureau
N=5
Account
Anouk Zink, Tamara Schelvis, Dewi van der Kolk
Copy
Thijs Bontje
Art
Daniel te Lindert
Strateeg
Bastiaan Weers
Opdrachtgever
KPN
Film/Productiemaatschappij
Suikerdepôt
Editor
Teun Rietveld, Taco Arts
Muziek
Mark Orton - Their Pie (sync via MassiveMusic)
RTV-producer
Guy van der Hoop
Fotografie
Robin de Puy
In samenwerking met
Mindshare, The online company, Digined, Steam, Fjuze
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business inzendingen

Business-to-Business

Doelstelling

Het imago van KPN als volwaardig ICT-aanbieder versterken en de merksympathie, merkoverweging en merkvoorkeur voor KPN Zakelijk verhogen.

Doelgroep

Alle ondernemers in Nederland.

Strategie/Concept

De verdergaande digitalisering maakt bedrijven steeds onafhankelijker van tijd, plaats en resources. Deze nieuwe vrijheid en mogelijkheden maken ondernemers tegelijkertijd ook onzeker. Maak ik wel gebruik van alle mogelijkheden? Mis ik geen innovaties? En juist op deze onzekerheid wil KPN inspelen door zich te positioneren als de partij die ondernemers helpt in hun ontdekkingstocht naar nieuwe mogelijkheden. Dat is de kern van het concept. In de campagne op tv portretteren we bijvoorbeeld een ondernemende vader en zoon, die samen alvast een ontdekkingsreis maken in de toekomst van hun eigen bedrijf.

Media- en middelenstrategie

Omdat ons mediagebruik steeds individueler wordt, moet reclame zich steeds meer vormen naar de kracht van het medium. Dat kan omdat niet de vorm maar de merkbelofte de dragende gedachte is. We maakten een driedeling: TOUCH: EMOTIE. Touch is de emotie van vooruitgang. Hier gebruiken we tv om emotie en bereik te combineren, ook binnen de zakelijke doelgroep. Verder organiseerden we de Digital Dutch. Een event waarbij we ondernemend Nederland verder helpen bij het ontdekken van de nieuwe mogelijkheden. TELL: PROPOSITIES. Tell is verdieping en bewijsvoering van proposities. In deze laag bewijzen we met behulp van de proposities de merkmissie. Pre-rolls zijn ingezet om de verschillende proposities uit de tvc te verdiepen. SELL: AANBOD. Sell gaat over de aanbiedingen in actiematige salesuitingen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen