Vodafone’s The Voice Of Holland

Vodafone’s The Voice Of Holland

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Vodafone
Bureau
OmnicomMediaGroup Nederland
Jaar
2011
Paginanummer
352

Nominatie 2011

Doelstelling

Vodafone wil zich meer focussen op data. In 2009/2010 is mobiel internet geen gemeengoed: de voorlopers omarmen de mogelijkheden maar de massa moet het nog ontdekken. Vodafone wil daartoe haar mobiele internetstrategie op onderscheidende wijze ondersteunen, zich positioneren als DE aanbieder van mobiel internet. Doelstellingen zijn vastgesteld op verbetering van imagokenmerken met betrekking tot mobiel internet.

Doelgroep

Gezien het volume van de categorie mobiele telefonie kunnen we stellen dat we ons op Nederland richten en niet alleen de innovators.

Concept

We hebben een hefboom nodig om Nederland verliefd te laten worden op data. Aan The Voice Of Holland worden daartoe speciaal door ons toegevoegde elementen zoals expliciete aandacht voor social media en de Red Room toegevoegd. Zo wordt TVOH de meest interactieve talentenshow ooit! Met dit centrale mediaconcept creëren we een platform en aanjager voor mobiel internet en levert het de bewijsvoering voor de pay-off 'Power to You'.

Media- en middelenstrategie

Het TV programma is de aanjager voor demonstratie van de voordelen van mobiele data. Het succes is er niet alleen in kijkcijfers. In social media is #TVOH hèt onderwerp van gesprek: week na week is #TVOH wereldwijd trending topic. We zorgen ervoor dat talenten en coaches dichtbij komen: ze twitteren en facebooken er op los. Reacties uit het land komen terug in de Red Room. De allereerste live show zorgt al voor een toename van 9% in het aantal Nederlandse twitteraars. In serie 2 behouden we het goede en breiden we de rol van mobiel internet verder uit met de 'thuiscoach-app'. Ruim 600.000 downloads: een absolute hit! Ook wordt de rol van de V-Reporters als social media hub groter en zichtbaarder. Naast TV branded content zijn radio, print, online, mobiel, instore en social media ingezet. Het resultaat van het innovatieve partnership is een sponsorkoppeling van Vodafone met TVOH die met 66% extreem hoog ligt (benchmark RTL: 25%). Relevante imagostatements ontwikkelen zich tot ver boven de verwachtingen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken