Bekijk deze campagne op pagina 297 van het SAN Jaarboek 2016.
Vodafone Foundation ontwikkelde een sms-dienst voor daklozen, Street Messenger, ism het Leger des Heils en de Protestantse Diaconaat. Het doel van de dienst: mensen ondersteunen die net dakloos geworden zijn. Het doel van de campagne: bekendheid geven aan het werk van de Vodafone Foundation.
Heel Nederland
Via Street Messenger ontvangen daklozen sms'jes met handige informatie én emotionele steun. Zo'n simpel berichtje heeft veel impact, maar hoe maak je dat invoelbaar voor het grote publiek? We maakten drie aangrijpende films over daklozen die hulp krijgen met alledaagse thema's: kleding, voetverzorging en de dierenarts. Zo lieten we zien dat de mobiele telefoon voor daklozen een onmisbare 'Powerful Connection' is.
De video's werden online verspreid, getarget op onderwerp. In het programma Irene en Rudolph Vieren Kerst werd het publiek opgeroepen mee te doen en via nummer 06-25122016 een warme kerstgroet te sturen aan de daklozen, voorgegaan door Lodewijk Asscher en Ellie Lust.