Vodafone Street Messenger – Een Kerstgroet Voor Daklozen

VODAFONE NEDERLAND / Achtung! mcgarrybowen

Bekijk deze campagne op pagina 297 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
Achtung! mcgarrybowen
Account
Annabelle Klop
Copy
Mervyn ten Dam, Julio Álvarez & César García
Art
Mervyn ten Dam, Julio Álvarez & César García
Strateeg
Sandra Molin
Opdrachtgever
Vodafone Brand & Marcom
Film/Productiemaatschappij
Superhero Cheesecake
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONE NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Achtung! mcgarrybowen
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Vodafone Foundation ontwikkelde een sms-dienst voor daklozen, Street Messenger, ism het Leger des Heils en de Protestantse Diaconaat. Het doel van de dienst: mensen ondersteunen die net dakloos geworden zijn. Het doel van de campagne: bekendheid geven aan het werk van de Vodafone Foundation.

Doelgroep

Heel Nederland

Strategie/Concept

Via Street Messenger ontvangen daklozen sms'jes met handige informatie én emotionele steun. Zo'n simpel berichtje heeft veel impact, maar hoe maak je dat invoelbaar voor het grote publiek? We maakten drie aangrijpende films over daklozen die hulp krijgen met alledaagse thema's: kleding, voetverzorging en de dierenarts. Zo lieten we zien dat de mobiele telefoon voor daklozen een onmisbare 'Powerful Connection' is.

Media- en middelenstrategie

De video's werden online verspreid, getarget op onderwerp. In het programma Irene en Rudolph Vieren Kerst werd het publiek opgeroepen mee te doen en via nummer 06-25122016 een warme kerstgroet te sturen aan de daklozen, voorgegaan door Lodewijk Asscher en Ellie Lust.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen