Vodafone Street Messenger – Een Kerstgroet Voor Daklozen

VODAFONE NEDERLAND / Achtung! mcgarrybowen & Glasnost

Bekijk deze campagne op pagina 394 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
Achtung! mcgarrybowen & Glasnost
Account
Annabelle Klop (ACHTUNG!) & Wouter Glaser (Glasnost)
Copy
Julio Álvarez & César García
Art
ACHTUNG! & Glasnost
Strateeg
Annabelle Klop (Achtung!) & Janiek Braaksma (Glasnost)
Opdrachtgever
Vodafone Brand & Marcom
Film/Productiemaatschappij
Superhero Cheesecake
In samenwerking met
M.E.C. Wavemaker
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONE NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Achtung! mcgarrybowen & Glasnost
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Vodafone Foundation ontwikkelde een sms-dienst voor daklozen, Street Messenger, ism het Leger des Heils en de Protestantse Diaconaat. Het doel van de dienst: mensen ondersteunen die net dakloos geworden zijn. Het doel van de campagne: bekendheid geven aan het werk van de Vodafone Foundation.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

Via Street Messenger ontvangen daklozen sms'jes met handige informatie én emotionele steun. Zo'n simpel berichtje heeft veel impact, maar hoe maak je dat invoelbaar voor het grote publiek? We maakten drie aangrijpende films over daklozen die hulp krijgen met alledaagse thema's: kleding, voetverzorging en de dierenarts. Zo lieten we zien dat de mobiele telefoon voor daklozen een onmisbare 'Powerful Connection' is.

Media- en middelenstrategie

De video's werden online verspreid, getarget op onderwerp. In het programma Irene en Rudolph Vieren Kerst werd het publiek opgeroepen mee te doen en via nummer 06-25122016 een warme kerstgroet te sturen aan de daklozen, voorgegaan door Lodewijk Asscher en Ellie Lust.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen