Vodafone Smart Jacket

VODAFONE NEDERLAND / DDB & Tribal Amsterdam

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 98 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Opdrachtgever
Vodafone Brand & Marcom
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONE NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB & Tribal Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Vodafone positioneren als thought leader op het gebied van mobiele technologie.

Doelgroep

Focus op Nederlanders die interesse hebben in technologische innovatie, primair 26- tot 35-jarigen.

Strategie/Concept

Jaarlijks gebeuren er vele ongelukken in het verkeer waar een fietser bij betrokken is. Ze zijn slecht verlicht, geven geen richting aan of zijn te druk op hun mobiele telefoon. Daarom ontwikkelde Vodafone de Smart Jacket; je plant je route op je mobiel en connect je telefoon met de jas. De jas wijst jou de weg en toont aan andere weggebruikers waar je heengaat. Tevens zorgt de jas ervoor dat je goed zichtbaar bent en je je telefoon niet gebruikt op de fiets. Door het bouwen van dit prototype toonden we aan dat mobiele technologie wel degelijk kan bijdragen aan het verbeteren van de veiligheid van fietsers in het verkeer.

Media- en middelenstrategie

Focus op zo veel mogelijk pr: partnership Fietsersbond, partnership TEDx, persevent voor een testrit (influencers en wethouder Amsterdam), online video.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen