Vodafone Smart Jacket

Vodafone Smart Jacket

Categorie
Durables
Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2016
Paginanummer
218

Nominatie 2016

Doelstelling

Positioneer Vodafone als marktleider op het gebied van 'the internet of things', waardoor duidelijk wordt dat zij meer doen dan alleen mensen en devices connecten.

Doelgroep

Focus op Nederlanders die interesse hebben in technologische innovatie, primair 26- tot 35-jarigen.

Concept

Jaarlijks gebeuren er vele ongelukken in het verkeer waarbij een fietser betrokken is. Ze zijn slecht verlicht, geven geen richting aan of zijn te druk op hun mobieltje. Daarom ontwikkelde Vodafone de Smart Jacket; je plant je route op je mobiel en connect je telefoon met de jas. De jas wijst jou de weg en toont aan andere weggebruikers waar je heengaat. Tevens zorgt de jas ervoor dat je goed zichtbaar bent en je je telefoon niet gebruikt op de fiets. De ontwikkelde technologie stelden we beschikbaar aan partners die geïnteresseerd waren in de verdere ontwikkeling van de jas.

Media- en middelenstrategie

Focus op zo veel mogelijk pr: partnership Fietsersbond, partnership TEDx, persevent voor een testrit (influencers en wethouder Amsterdam), online video.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken