Vodafone Sail Activatie

VODAFONE / Glasnost

Nominatie 2015

Bekijk deze campagne op pagina 442 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
VODAFONE
Titel
Telecommunicatie
Bureau
Glasnost
Account
Dirk Jan de Krom
Copy
Janiek Braaksma
Art
Eyeforce
Strateeg
Janiek Braaksma, Wouter Glaser
Opdrachtgever
Mark de Vries Araujo
Film/Productiemaatschappij
Eyeforce, Matthijs Jaake
In samenwerking met
Eyeforce
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Glasnost
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

De netwerkbelofte van Vodafone is "Alles voor het beste netwerk." Maar hoe kan dit nou echt waargemaakt worden?

Doelgroep

Primair: Vodafone klanten bij Sail
Secundair: Smartphone gebruikers buiten Sail (via social media/media-aandacht)

Strategie/Concept

Sail is het grootste event van Amsterdam met 2,3 miljoen bezoekers. De grote hoeveelheid mensen die allemaal tegelijk willen appen, foto's delen en livestreamen overstijgt de capaciteit van het mobiele netwerk en zorgt daarmee voor een enorme uitdaging. Om voor het beste netwerk alles uit de kast te halen maakte Vodafone de eerste varende 4G netwerkmast ter wereld om zo direct vanaf het water te zorgen voor extra dekking.

Media- en middelenstrategie

De mast zorgde tijdens het event voor een buzz bij de toeschouwers aan de kant en op social media. Het schouwspel werd vanaf de drijvende netwerkmast zelf en vanaf de kant in beeld gebracht met een social video. Hiermee bereikte Vodafone voor een relatief klein bedrag bijna een miljoen mensen. (767k views op Youtube &FB + Sail publiek)

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen