Vodafone Sail Activatie

Vodafone Sail Activatie

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VODAFONE
Bureau
Glasnost
Jaar
2015
Paginanummer
442

Nominatie 2015

Doelstelling

De netwerkbelofte van Vodafone is "Alles voor het beste netwerk." Maar hoe kan dit nou echt waargemaakt worden?

Doelgroep

Primair: Vodafone klanten bij Sail
Secundair: Smartphone gebruikers buiten Sail (via social media/media-aandacht)

Concept

Sail is het grootste event van Amsterdam met 2,3 miljoen bezoekers. De grote hoeveelheid mensen die allemaal tegelijk willen appen, foto's delen en livestreamen overstijgt de capaciteit van het mobiele netwerk en zorgt daarmee voor een enorme uitdaging. Om voor het beste netwerk alles uit de kast te halen maakte Vodafone de eerste varende 4G netwerkmast ter wereld om zo direct vanaf het water te zorgen voor extra dekking.

Media- en middelenstrategie

De mast zorgde tijdens het event voor een buzz bij de toeschouwers aan de kant en op social media. Het schouwspel werd vanaf de drijvende netwerkmast zelf en vanaf de kant in beeld gebracht met een social video. Hiermee bereikte Vodafone voor een relatief klein bedrag bijna een miljoen mensen. (767k views op Youtube &FB + Sail publiek)
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken