VODAFONE ROAMING

Vodafone Nederland / UbachsWisbrun/JWT

Bekijk deze campagne op pagina 150 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Vodafone Nederland
Titel
Vodafone Roaming (mobiel bellen, sms’en en internetten in het buitenland)
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Account
Andreas Möller, Nicola Schmidt-Reps
Copy
Edwin van Kuilenburg
Art
Henk Jantz
Strateeg
Jan Bouts
Opdrachtgever
LAURA VAN GESTEL, EVA RUIZ
Film/Productiemaatschappij
CrabSalad
Muziek
OEO Mas Que Musica
In samenwerking met
Blue Mango, Marvellous
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vodafone Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UbachsWisbrun/JWT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Vodafone biedt met Vodafone Passport zeer voordelige internationale tarieven. Naast dat we mensen nog bekender willen maken met Vodafone Passport dan met de voorloper van deze 2009-campagne, ligt de focus er dit jaar op mensen ertoe te bewegen om Vodafone Passport aan te zetten én in het buitenland te bellen, sms’en en internetten met hun mobiel.

Doelgroep

Mensen die naar het buitenland gaan, maar die denken dat de kosten voor bellen, sms’en en internetten daar erg hoog zijn, waardoor ze zich niet vrij voelen hun mobiele telefoon te gebruiken zoals in Nederland.

Strategie/Concept

Juist op reis is er veel te beleven en wil je veel delen. Met Vodafone Passport hoef je je niet meer belemmerd te voelen omdat je hiermee in 42 landen voordelig belt, sms’t en internet. Daardoor kun je je mobiel op reis net zo gebruiken als in Nederland. De campagne is een doorvertaling van de internationale Vodafone campagne, waarin de relaxte rastaman de verpersoonlijking van onbezorgdheid is. In dit geval over de kosten. Zodat je net zo vanzelfsprekend je belevenissen kunt delen op vakantie als thuis. Dit universele begrip van gemak en vanzelfsprekendheid is ook perfect voor de Nederlandse markt.

Media- en middelenstrategie

Geïntegreerde campagne met sterke nadruk op gedragsturing. Middelen en boodschap zijn afgestemd op de fase waarin de reiziger zich bevindt. 1) Reisvoorbereiding: bekendheid creëren (tv, non-spot tv ‘Waar is de Mol?’, bannering o.b.v. behavioural targetting, gadget & profile pimp op Hyves, SEM, advertenties tijdschriften, advertorial in vakantiechecklist in tijdschriften, DM, SMS alert, instore). 2) Boeken en op reis: activeren van Vodafone Passport (bannering op reissites, zeer present op luchthavens Schiphol, Eindhoven, Maastricht (o.a. screens, gate-billboards, trolleys, promoteams), moving billboards bij Nederlandse grens). 3) Op vakantie: stimuleren gebruik (international IP bannering, Hyves gadget, abri’s in Parijs, Londen en Barcelona, IM in internationale editie De Telegraaf).

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen