Vodafone Roaming

Vodafone Nederland / THEY

Nominatie 2011

Bekijk deze campagne op pagina 354 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Vodafone Nederland
Titel
Telecom
Bureau
THEY
Account
THEY
Copy
THEY
Art
THEY
Strateeg
THEY
Opdrachtgever
Bart de Beucker, Eva Ruiz, Laura van Gestel, Soraya Cardoze
Film/Productiemaatschappij
100% Halal (fotografie) Comrad, regisseur: Wouter Stoter (TV)
Editor
Offline editor: Ben Putland (Comrad)
Muziek
Don Fardon "I'm Alive" (winter TVC) en The Sparkles "I Want To Be Free" (zomer TVC)
RTV-producer
Marcel Ossendrijver
Fotografie
Lard Buurman, THEY
Illustraties
N.v.t.
In samenwerking met
Achtung!
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vodafone Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van THEY
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

In 2011 introduceerde Vodafone de Internet Op Reis Dagbundel: 35 MB voor 2 euro per dag. Met een campagne creëerde Vodafone bekendheid voor deze nieuwe bundel en stimuleerde bovendien meer in het algemeen het gebruik van mobiel internet in het buitenland.

Doelgroep

Nederlanders met een smartphone die naar het buitenland gaan.

Strategie/Concept

Om gebruik te stimuleren bewees de campagne de specifieke relevantie van mobiel internet in het buitenland: met een smartphone haal je meer uit je reis. Je kunt een grappige vakantiefoto meteen delen met je vrienden en het nieuws uit Nederland altijd blijven volgen. Maar nog veel leuker is dat je dankzij je smartphone makkelijker van de gebaande paden af kunt wijken: even de recensies van een hotel checken, op zoek naar die bijzondere baai, een recept vinden voor de vis die je op de markt gekocht hebt, nooit meer verdwalen dankzij Google Maps en dat ene leuke meisje opzoeken op Facebook. Zo liet de campagne zien hoe je dankzij mobiel internet de toeristische plekken vermijdt, zorgeloos erop uit kunt trekken en altijd met elkaar in contact kunt zijn. Het ultieme vakantiegevoel dankzij mobiel internet.

Media- en middelenstrategie

De campagne sloot naadloos aan bij de customer journey van de reiziger. Fase 1: voorbereiding. Tv-, outdoor-, print- en online-advertising op relevante reissites. Hierbij wisselden inspiratie over het gebruik van mobiel internet in het buitenland en communicatie over de nieuwe bundel elkaar af. Ook werden DM en social media ingezet richting bestaande klanten. Fase 2: de reis. Communicatie op vliegvelden en bij grensovergangen, met campagnebeelden of een herinnering om de bundel te activeren. Fase 3: in het buitenland. Reizigers kregen een welkomstbericht en er was een speciale (mobiele) site met tips om hoge kosten te voorkomen en suggesties voor handige apps voor op reis. Daarnaast mobile advertising gericht op buitenlandse IP-adressen. Fase 4: terugkomst. Via de Passport Challenge op Facebook werden reizigers uitgedaagd hun reiservaringen te delen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen