Vodafone Ready to Explore

VODAFONE NEDERLAND / Glasnost

Bekijk deze campagne op pagina 379 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
Glasnost
Account
Glasnost
Copy
Glasnost
Art
Glasnost
Strateeg
Glasnost
Opdrachtgever
Joke van Griensven, Maurice Gilissen, Arthur van Seggelen
Film/Productiemaatschappij
Eyeforce
Editor
Eyeforce
In samenwerking met
Eyeforce, Bureau JEZ, Magic Bullit, MEC Wavemaker
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONE NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Glasnost
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Awareness creëren voor de nieuwe global positionering "The Future is Exciting. Ready?", door deze kersverse merkbelofte te bewijzen met innovatieve technologieën en het Vodafone-netwerk.

Doelgroep

Primair: alle Nederlanders. Secundair: Nederlanders die nieuwe technologie willen ontdekken.

Strategie/Concept

23% van de Nederlanders wil graag eens een keer met haaien zwemmen. Vodafone bood, met 's werelds eerste onder water 4G-verbinding, de mogelijkheid om Nederlanders in het Amsterdamse Marnixbad onder water te laten zwemmen met haaien in Zuid-Afrika, door middel van een onderwater VR-bril en een 360-stream in Gansbaai, Zuid-Afrika.

Media- en middelenstrategie

Eerst nodigden we heel Nederland uit via blogs en social media om te komen zwemmen met haaien in het Marnixbad. Tijdens de stunt doken ook online influencers en tech journalisten mee. Via social, native advertising, radio en televisie verspreiden we vervolgens de ervaringen van de aanwezigen om op die manier de unieke, innovatieve beleving met heel Nederland te delen.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen