Vodafone Ready to Explore

Vodafone Ready to Explore

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
Glasnost
Jaar
2017
Paginanummer
379

Doelstelling

Awareness creëren voor de nieuwe global positionering "The Future is Exciting. Ready?", door deze kersverse merkbelofte te bewijzen met innovatieve technologieën en het Vodafone-netwerk.

Doelgroep

Primair: alle Nederlanders. Secundair: Nederlanders die nieuwe technologie willen ontdekken.

Merkomschrijving

Vodafone is een aanbieder van mobiele telefonie, die haar consument wil uitnodigen om technologie te ontdekken.

Concept

23% van de Nederlanders wil graag eens een keer met haaien zwemmen. Vodafone bood, met 's werelds eerste onder water 4G-verbinding, de mogelijkheid om Nederlanders in het Amsterdamse Marnixbad onder water te laten zwemmen met haaien in Zuid-Afrika, door middel van een onderwater VR-bril en een 360-stream in Gansbaai, Zuid-Afrika.

Media- en middelenstrategie

Eerst nodigden we heel Nederland uit via blogs en social media om te komen zwemmen met haaien in het Marnixbad. Tijdens de stunt doken ook online influencers en tech journalisten mee. Via social, native advertising, radio en televisie verspreiden we vervolgens de ervaringen van de aanwezigen om op die manier de unieke, innovatieve beleving met heel Nederland te delen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken