Vodafone Prepaid

Vodafone Prepaid

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Vodafone Nederland
Bureau
THEY
Jaar
2010
Paginanummer
147

Nominatie 2010

Doelstelling

Creëer voorkeur voor Prepaid van Vodafone. Introductie van de eerste prepaid BlackBerry van Nederland en diverse andere prepaid internetproposities.

Doelgroep

Jongeren die geïnteresseerd zijn in mobiel internet.

Concept

De voordelen van prepaid, zoals kostencontrole en vrijheid, werden overschaduwd door het slechte imago van ouderwetse telefoons. Daarom besloot Vodafone de categorie als geheel te vernieuwen en alleen nog te focussen op mobiel internet en de nieuwste smartphones. Vodafone claimde 'het nieuwe bellen' en liet in communicatie zien wat er allemaal wél kan: "Start ... met je prepaid". Net als in de merkcampagne vanuit het gezichtspunt van de gebruiker, maar tegen een glossy, artistieke achtergrond om het nieuwe bellen extra glans te geven. Met daarnaast een fashionable activatie rondom de introductie van de eerste prepaid BlackBerry van Nederland: de Manicurve.

Media- en middelenstrategie

Massamediale outdoor en op jongeren en studenten gesegmenteerde radio, print, narrowcasting, online en offline activatie.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken