Vodafone Prepaid

Vodafone Nederland / THEY

Nominatie 2010

Bekijk deze campagne op pagina 147 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Vodafone Nederland
Titel
Vodafone Prepaid
Bureau
THEY
Account
THEY
Copy
THEY
Art
THEY
Strateeg
THEY
Opdrachtgever
Bart de Beucker, Soraya Cardoze, Laura van Gestel, Christianne Rugl, Eva Ruiz
RTV-producer
Marleen Reen
Fotografie
Bart Oomes
In samenwerking met
ACHTUNG!
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vodafone Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van THEY
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Creëer voorkeur voor Prepaid van Vodafone. Introductie van de eerste prepaid BlackBerry van Nederland en diverse andere prepaid internetproposities.

Doelgroep

Jongeren die geïnteresseerd zijn in mobiel internet.

Strategie/Concept

De voordelen van prepaid, zoals kostencontrole en vrijheid, werden overschaduwd door het slechte imago van ouderwetse telefoons. Daarom besloot Vodafone de categorie als geheel te vernieuwen en alleen nog te focussen op mobiel internet en de nieuwste smartphones. Vodafone claimde 'het nieuwe bellen' en liet in communicatie zien wat er allemaal wél kan: "Start ... met je prepaid". Net als in de merkcampagne vanuit het gezichtspunt van de gebruiker, maar tegen een glossy, artistieke achtergrond om het nieuwe bellen extra glans te geven. Met daarnaast een fashionable activatie rondom de introductie van de eerste prepaid BlackBerry van Nederland: de Manicurve.

Media- en middelenstrategie

Massamediale outdoor en op jongeren en studenten gesegmenteerde radio, print, narrowcasting, online en offline activatie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen