Vodafone Powerful Connections

VODAFONE NEDERLAND / Achtung! mcgarrybowen & DDB & Tribal Amsterdam

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 484 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
Achtung! mcgarrybowen & DDB & Tribal Amsterdam
Opdrachtgever
Vodafone Brand & Marcom
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONE NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Achtung! mcgarrybowen & DDB & Tribal Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° inzendingen

Branding 360°

Doelstelling

Powerful Connections heeft Vodafone zich altijd gericht op het bouwen vanMet positieve emoties rond het merk. In 2016 is het gelukt om de positieve impact van mobiele technologie te blijven bewijzen, door engagement te verdiepen van 'storytelling' naar 'story doing'.

Doelgroep

Heel Nederland.

Strategie/Concept

Powerful Connections vertelt verhalen over de kracht van connectiviteit en mobiele technologie bij herkenbare maatschappelijke issues. Het afgelopen jaar namen we een actievere rol aan door een grotere groep mensen toegang te geven tot tech-driven services die hen helpen om zowel persoonlijke als maatschappelijke uitdagingen aan te gaan.

Media- en middelenstrategie

Powerful Connections vertelt verhalen over de kracht van connectiviteit en mobiele technologie bij herkenbare maatschappelijke issues. Het afgelopen jaar namen we een actievere rol aan door een grotere groep mensen toegang te geven tot tech-driven services die hen helpen om zowel persoonlijke als maatschappelijke uitdagingen aan te gaan. In 2016 hebben we met Smart Fietsen niet alleen laten zien hoe de Smart Jacket verkeersveiligheid verbeterd, maar mensen ook uitgenodigd veiliger te rijden met BikeXone. Met de 'Back to School'-campagne' lanceerden met Google een toolkit ter verbetering van de digitale leeromgeving, en versterkten we de band tussen leerling en docent. De online documentaire over Sultan en Ernest, die ook de kracht van de 'Unlock to Learn' app liet zien, was dan ook de pièce de résistance van de campagne. Het initiatief 'Street Messenger' van de Vodafone Foundation laat zien hoe iets kleins als een sms het verschil kan maken voor een dakloze. De kracht van het langetermijn programma werd uitgelicht in een serie films die laten zien hoe mobiele technologie daklozen kan verbinden aan mensen die hen willen helpen, en met een Kerst-activatie nodigden we heel Nederland uit daklozen een digitaal hart onder de riem te steken.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen