Vodafone Opsporing Bus (3-min-call)

Vodafone Opsporing Bus (3-min-call)

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VODAFONE
Bureau
Glasnost
Jaar
2016
Paginanummer
393

Doelstelling

Het Nederlandse Rode kruis wil vluchtelingen ondersteunen die hun familie kwijt zijn geraakt. De Vodafone Foundation besloot te helpen, met als doel om de positieve effecten van communicatie zichtbaar te maken. Met de opsporingbus gaven we vluchtelingen de mogelijkheid het contact met hun familie te herstellen.

Doelgroep

Vluchtelingen die recent in Nederland zijn aangekomen en contact zoeken met hun familie.

Concept

We doneerden een bus met 150 smartphones en laptops. Bemand door vrijwilligers van het Nederlandse Rode Kruis & Vodafone. Zo kan de hulp flexibel aangeboden worden in de centra waar de nood het hoogst is. De dienst is bedoeld voor alle vluchtelingen die weer contact willen leggen met hun familie thuis en hier niet zelf toe in staat zijn, omdat zij ofwel geen mobiele telefoon hebben, de kosten te hoog zijn of zij geen contactgegevens meer hebben. In 2016 zijn meer dan 2.000 telefoontjes gepleegd vanuit de bus.

Media- en middelenstrategie

Met PR rondom dit initiatief hebben we het issue succesvol onder de aandacht gebracht.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken