Vodafone Opsporing Bus (3-min-call)

VODAFONE / Glasnost

Bekijk deze campagne op pagina 393 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
VODAFONE
Bureau
Glasnost
Account
Stijn Zwinkels
Strateeg
Stijn Zwinkels
Opdrachtgever
Vodafone Brand & Marcom
Film/Productiemaatschappij
Nederlanse Rode Kruis
Fotografie
Krijn van Noordwijk, Hans Menninga
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Glasnost
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Het Nederlandse Rode kruis wil vluchtelingen ondersteunen die hun familie kwijt zijn geraakt. De Vodafone Foundation besloot te helpen, met als doel om de positieve effecten van communicatie zichtbaar te maken. Met de opsporingbus gaven we vluchtelingen de mogelijkheid het contact met hun familie te herstellen.

Doelgroep

Vluchtelingen die recent in Nederland zijn aangekomen en contact zoeken met hun familie.

Strategie/Concept

We doneerden een bus met 150 smartphones en laptops. Bemand door vrijwilligers van het Nederlandse Rode Kruis & Vodafone. Zo kan de hulp flexibel aangeboden worden in de centra waar de nood het hoogst is. De dienst is bedoeld voor alle vluchtelingen die weer contact willen leggen met hun familie thuis en hier niet zelf toe in staat zijn, omdat zij ofwel geen mobiele telefoon hebben, de kosten te hoog zijn of zij geen contactgegevens meer hebben. In 2016 zijn meer dan 2.000 telefoontjes gepleegd vanuit de bus.

Media- en middelenstrategie

Met PR rondom dit initiatief hebben we het issue succesvol onder de aandacht gebracht.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen