Vodafone Omaonline

Vodafone Omaonline

Categorie
Excellent
Adverteerder
VODAFONE
Bureau
Achtung!/Wefilm
Jaar
2015
Paginanummer
244

Doelstelling

Vodafone heeft een geholpen merkbekendheid van 99%. De meeste mensen voelen echter geen bijzondere band met het merk. Om merkvoorkeur op peil te kunnen houden, is het voor Vodafone belangrijk om de positieve emoties rondom het merk te verstevigen. Met spraakmakende branded content en een relevant maatschappelijk initiatief, vestigden we breed de aandacht op de positieve effecten van mobiele technologie en verbeterden we de emoties rondom het merk Vodafone significant.

Doelgroep

Vodafone heeft ruim 5 miljoen klanten in Nederland, waar de smartphone penetratie zeer hoog is (81%). Met recht kan dus gezegd worden dat Vodafone zich met zijn merkcampagnes op een dwarsdoorsnede van de Nederlandse bevolking richt.

Concept

Voor veel ouderen zijn smartphones net wat te slim. Uit onderzoek blijkt dat 90% amper contact onderhoudt met familie of vrienden via hun mobiel. Daarom startten we 'Oma Online'. We maakten een korte film over de 80-jarige tweelingzussen Gerrie en Truus, die elkaar al 26 jaar niet gezien hadden. We zorgden ervoor dat zij met één druk op de afstandsbediening konden videobellen. Daarna vroegen we (klein)kinderen om hun oude smartphone aan opa of oma te geven, in een speciaal starterspakket met simkaart en gratis data, en organiseerden we social media workshops.

Media- en middelenstrategie

De korte film werd online verspreid met paid media ondersteuning via Facebook en Youtube, en behaalde daarnaast nog eens 16% organisch bereik. Via de website omaonline.nl konden (klein)kinderen het gratis starterspakket bestellen. De workshops organiseerden we in het hele land, samen met stichting Nederland Cares. Ten slotte vergrootten we de zichtbaarheid van de campagne met PR inzet, waarmee we de media-investering bijna verviervoudigden. Zelfs Robert ten Brink kreeg tientallen brieven met het verzoek om Gerrie en Truus écht bij elkaar te brengen. Op Kerstavond werden zij, als klap op de vuurpijl, in de All You Need Is Love kerstspecial écht met elkaar verbonden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken