Vodafone Kinderbrigade

Vodafone Kinderbrigade

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
Achtung! mcgarrybowen & Glasnost
Jaar
2016
Paginanummer
129

Doelstelling

Laat zien dat Vodafone er alles aan doet om overal het beste netwerk te realiseren.

Doelgroep

Klanten en niet-klanten in Zeeland en de rest van Nederland.

Concept

Op het Walcherse strand was nagenoeg geen mobiel bereik, wat een groot probleem is voor de veiligheid. Vodafone heeft dit als enige provider opgelost, dankzij het plaatsen van 'smart cells'. Vervolgens lanceerde Vodafone de Kinderbrigade: een team van strandwachten die dankzij het verbeterde netwerk een extra oogje in het zeil konden houden op spelende kinderen. Een relevant voorbeeld van hoe een goed netwerk op het strand kan zorgen voor extra veiligheid.

Media- en middelenstrategie

We creëerden zichtbaarheid voor de Kinderbrigade op Walcheren en het strand met lokale media. Twee PR activaties, één gericht op de slimme technologie van de small cells en één op veiligheid, zorgden voor publiciteit in tech-media en lifestyle media, aangevuld met paid publicity. Uiteindelijk hebben we een video over de Kinderbrigade lokaal en daarna nationaal verspreid via social.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken