Vodafone Kinderbrigade

VODAFONE NEDERLAND / Achtung! mcgarrybowen & Glasnost

Bekijk deze campagne op pagina 395 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
Achtung! mcgarrybowen & Glasnost
Account
Annabelle Klop (Achtung!), Dirk Jan de Krom (Glasnost)
Copy
Mark Muller, Julio Álvarez, César García
Art
Mark Muller, Julio Álvarez, César García
Strateeg
Sandra Molin (Achtung!), Wouter Glaser (Glasnost)
Opdrachtgever
Vodafone Brand & Marcom
Film/Productiemaatschappij
Circus Family. Regie: Wout Westen
Editor
Madja Amin
Muziek
MusicBed
RTV-producer
Kim Wolffensperger (Achtung!)
Illustraties
Luciano Jardim
In samenwerking met
M.E.C. Wavemaker
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VODAFONE NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Achtung! mcgarrybowen & Glasnost
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Laat zien dat Vodafone er alles aan doet om overal het beste netwerk te realiseren.

Doelgroep

Vodafone en niet-Vodafone klanten.

Strategie/Concept

Op het Walcherse strand was nagenoeg geen mobiel bereik, wat een groot probleem is voor de veiligheid. Vodafone heeft dit als enige provider opgelost, dankzij het plaatsen van 'smart cells'. Vervolgens lanceerde Vodafone de Kinderbrigade: een team van strandwachten die dankzij het verbeterde netwerk een extra oogje in het zeil konden houden op spelende kinderen. Een relevant voorbeeld van hoe een goed netwerk op het strand kan zorgen voor extra veiligheid.

Media- en middelenstrategie

Voor tech media hebben we het verhaal gepitched vanuit innovatie, met CTO Ebel Albertyn als spokesperson. Voor lifestyle media hebben we de veiligheid op het strand naar voren gebracht. Door landelijke media naar Zeeland te halen (met helikopters) hebben we veel free publicity kunnen genereren, zoals in het AD, Volkskrant en de Telegraaf. Met paid PR en online video op social hebben we de landelijke dekking uitgebreid.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen