Vodafone Kinderbrigade

Vodafone Kinderbrigade

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VODAFONE NEDERLAND
Bureau
Achtung! mcgarrybowen & Glasnost
Jaar
2016
Paginanummer
395

Doelstelling

Laat zien dat Vodafone er alles aan doet om overal het beste netwerk te realiseren.

Doelgroep

Vodafone en niet-Vodafone klanten.

Concept

Op het Walcherse strand was nagenoeg geen mobiel bereik, wat een groot probleem is voor de veiligheid. Vodafone heeft dit als enige provider opgelost, dankzij het plaatsen van 'smart cells'. Vervolgens lanceerde Vodafone de Kinderbrigade: een team van strandwachten die dankzij het verbeterde netwerk een extra oogje in het zeil konden houden op spelende kinderen. Een relevant voorbeeld van hoe een goed netwerk op het strand kan zorgen voor extra veiligheid.

Media- en middelenstrategie

Voor tech media hebben we het verhaal gepitched vanuit innovatie, met CTO Ebel Albertyn als spokesperson. Voor lifestyle media hebben we de veiligheid op het strand naar voren gebracht. Door landelijke media naar Zeeland te halen (met helikopters) hebben we veel free publicity kunnen genereren, zoals in het AD, Volkskrant en de Telegraaf. Met paid PR en online video op social hebben we de landelijke dekking uitgebreid.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken