Vodafone Internet of Things

Vodafone Internet of Things

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
VODAFONEZIGGO
Bureau
Achtung!mcgarrybowen
Jaar
2018
Paginanummer
144

Winnaar 2018

Doelstelling

Maar liefst 91% van de bedrijven in het MKB geeft aan dat het Internet of Things (IoT) cruciaal is om in de toekomst succesvol te zijn binnen hun sector. Tegelijkertijd zegt slechts 19% écht te begrijpen waar IoT over gaat. Om een leidende speler binnen IoT te worden, moet Vodafone de voordelen van IoT begrijpelijk maken en de drempel verlagen om met IoT aan de slag te gaan. Merkdoelstelling: een significante stijging van de merkvoorkeur voor Vodafone als partner voor IoT oplossingen. Commerciële doelstelling: het verzamelen van sales qualified leads.

Doelgroep

De campagne richt zich op beslissers in het midden- en kleinbedrijf (5 - 250 werknemers), specifiek binnen de sectoren: gezondheid, mobiliteit, logistiek en stedelijke ontwikkeling.

Merkomschrijving

Bedrijven hebben behoefte aan een partner die hen kan helpen (toekomstige) technologieën te benutten om te groeien. Vodafone IoT sluit perfect aan bij deze behoefte om te digitaliseren en te innoveren.

Concept

Hoe overtuig je ondernemers die niet weten waar, hoe en bij wie te beginnen dat Vodafone dé partner voor IoT is? Het inzicht: het Internet of Things gaat niet over 'things', maar over mensen en wat zij ermee doen. Het idee: geen campagne over technologie, maar over (en mét) bevlogen en creatieve ondernemers. We vertellen menselijke verhalen over echte ondernemers en de verrassende voordelen die zij behalen door IoT slim in te zetten. En we nodigen ondernemers uit om zelf de voordelen van IoT te ervaren. Zo maken we IoT tastbaar en verlagen we de drempel om met IoT te beginnen.

Media- en middelenstrategie

Een online content platform vormt het hart van de campagne. Vanuit hier kunnen we inspireren én informeren via online video en targeted content, aangevuld met radio voor een breed publiek. Daarnaast kiezen we voor een redactionele samenwerking met Business Insider en NRC en laten we zien hoe bedrijven zich klaar maken voor de toekomst, onder de naam 'Future Ready'. Om bedrijven te activeren koppelen we met The Next Web startups en bedrijven aan elkaar in een IoT challenge. En voor potentiële klanten bieden we op het platform een IoT starter kit aan, waarmee bedrijven eenvoudig zelf de eerste stappen kunnen zetten. Kortom, een mediastrategie waarmee we zowel breed bereik behalen als relevant zijn voor de juiste groep op het juiste moment.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken