Vodafone Integrated Communications

Vodafone Nederland / THEY

Bekijk deze campagne op pagina 362 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Vodafone Nederland
Titel
Vodafone Integrated Communications
Bureau
THEY
Account
THEY
Copy
THEY
Art
THEY
Strateeg
THEY
Opdrachtgever
Eva Ruiz, Christianne Rugl
Muziek
Studio de Keuken
RTV-producer
Marleen Reen
Illustraties
Jeroen Brinkhuis
In samenwerking met
ACHTUNG! en DING DONG
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Vodafone Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van THEY
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Voor de zakelijke markt biedt Vodafone geïntegreerde communicatieoplossingen voor vast & mobiel en spraak & data. Doel van de campagne is het creëren van bekendheid voor deze oplossingen en het genereren van leads.

Doelgroep

Beslissers op het gebied van ICT in de grootzakelijke markt.

Strategie/Concept

Vodafone wordt vaak alleen als mobiele aanbieder gezien. Om ook in het segment voor geïntegreerde communicatieoplossingen geloofwaardigheid op te bouwen, besloot Vodafone de campagne te starten vanuit een sterke customer insight: "Life's too short for communication chaos". Het managen van de organisatorische chaos van ingewikkelde processen en 'houtje-touwtje'-oplossingen kost ICT-managers tegenwoordig veel meer tijd dan het managen van ICT zelf. Dit gevoel werd verbeeld door een netwerkmonster in de systeemkast, opgebouwd uit een groot aantal communicatiemiddelen, contracten en rekeningen.

Media- en middelenstrategie

Vanwege de afgebakende doelgroep is gekozen voor een gesegmenteerde aanpak. Het monster werd ingezet over een groot aantal touch points. Met radio, print, outdoor en online bannering werd breed bereik opgebouwd. Gericht bereik werd gecreëerd met print, branded content en inserts in branchespecifieke bladen, aangevuld met advertorials en spectaculars op ICT-gerelateerde sites. Het monster vond verder zijn weg naar specifieke beslissers op directieniveau via (e)DM. Salesmanagers en businesspartners konden een digitale variant als handtekening downloaden. Alle uitingen verwezen naar een speciale landingspagina waar het monster in een 3D-animatie op een bijzondere manier bijna letterlijk tot leven werd gewekt. Er kon meer informatie worden gevonden en de 3D-animatie kon via YouTube en e-mail worden gedeeld. SEO en SEA werden hierbij optimaal ingezet. De campagne werd ondersteund met PR, met onder andere een social media release en een speciaal gemaakt monsterpak. Ten slotte was de campagne ook intern goed zichtbaar, onder andere door posters, laptopstickers en een quiz voor medewerkers.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen