Vanwege de afgebakende doelgroep is gekozen voor een gesegmenteerde aanpak. Het monster werd ingezet over een groot aantal touch points. Met radio, print, outdoor en online bannering werd breed bereik opgebouwd. Gericht bereik werd gecreëerd met print, branded content en inserts in branchespecifieke bladen, aangevuld met advertorials en spectaculars op ICT-gerelateerde sites. Het monster vond verder zijn weg naar specifieke beslissers op directieniveau via (e)DM. Salesmanagers en businesspartners konden een digitale variant als handtekening downloaden. Alle uitingen verwezen naar een speciale landingspagina waar het monster in een 3D-animatie op een bijzondere manier bijna letterlijk tot leven werd gewekt. Er kon meer informatie worden gevonden en de 3D-animatie kon via YouTube en e-mail worden gedeeld. SEO en SEA werden hierbij optimaal ingezet. De campagne werd ondersteund met PR, met onder andere een social media release en een speciaal gemaakt monsterpak. Ten slotte was de campagne ook intern goed zichtbaar, onder andere door posters, laptopstickers en een quiz voor medewerkers.