VODAFONE EUROPE

VodafoneLibertel B.V. / UbachsWisbrun/JWT

Bekijk deze campagne op pagina 372 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
VodafoneLibertel B.V.
Titel
Vodafone Europe
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Account
Andreas Möller, Nicole Ameling
Copy
Wouter Kiewiet de Jonge
Art
John de Vries
Strateeg
Jan Bouts
Opdrachtgever
CHRISTIANNE RUGL, EVA RUIZ
RTV-producer
Sasja van Nie
Fotografie
Reinoud Klazes
Illustraties
Magic
In samenwerking met
Lost Boys (online) en Comrads (dm-pakket)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VodafoneLibertel B.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van UbachsWisbrun/JWT
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Bekendmaken dat Vodafone als eerste Nederlandse telecomaanbieder een dienst aanbiedt die één Nederlands tarief hanteert voor spraak- en dataverkeer in 15 Europese landen.

Doelgroep

Zakelijke reizigers en internationale ondernemers: kleine en middelgrote ondernemers en beslissers bij grote ondernemingen. Zij willen door middel van mobiel werken de productiviteit verhogen maar hechten ook belang aan transparantie en controle op de kosten.

Strategie/Concept

Vodafone hanteert als eerste Nederlandse telecomaanbieder één Nederlands tarief voor spraak- en dataverkeer, in en voor 15 Europese landen. Dit is belangrijk nieuws voor de doelgroep omdat zij nu zonder belemmeringen zaken kunnen doen en de kosten onder controle kunnen houden. Aan het begin van de campagne brengen wij dit grote nieuws door een dagbladadvertentie in de vorm van een persbericht en door een radiocommercial in de vorm van een nieuwsonderbreking. Het vervolg van de campagne werd gevoerd met een opvallende visual, de rode Vodafone Europe vlag met 15 sterren. Advertentie In vorm verwijzen wij bewust naar de Europese Unie omdat met Vodafone Europe spreekwoordelijk één Europa is ontstaan.

Media- en middelenstrategie

Start campagne: dagblad print en radio (in de vorm van een persbericht en nieuwsflash op radio). Vervolg campagne: print, radio, dm, winkelmaterialen eigen winkels en partners, banners, landingspagina, insert in telecommagazines.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen