Vodafone BloX

Vodafone BloX

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Vodafone
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2006
Paginanummer
362

Doelstelling

Positioneer Vodafone als een ‘value for money’ aanbieder, door met een nieuwe tariefstructuur te komen, die voor flexibiliteit staat en de consument keuzemogelijkheid biedt.

Doelgroep

Brede doelgroep (19-55 jaar). Iedereen die op zoek is naar een belbundel die zo goed mogelijk is afgestemd op z’n eigen belgedrag. De campagne was ook gericht op de eigen medewerkers.

Concept

‘Value for money’ aanbieder word je pas als je voor een voordelig tarief klanten extra’s aanbiedt. Daarom komt Vodafone met een nieuwe tariefstructuur, gekoppeld aan het basistarief. Deze bestaat uit verschillende BloX, die per categorie (data of voice) aan het basisabonnement geklikt kunnen worden. Gebruikers kunnen hun belpakket helemaal op hun eigen belgedrag samenstellen, immers bij Vodafone kies je je eigen voordeel.

Media- en middelenstrategie

Om awareness te realiseren zijn TV en outdoor ingezet. Print is enerzijds ingezet om het systeem uit te leggen, anderzijds om de specifieke aanbiedingen te communiceren. Bij de introductie is tevens PR ingezet. Online advertising is ingezet om awareness te realiseren en leads te genereren naar www.vodafone.nl. In de Vodafone City Points wordt het thema in POS-materialen (folders, vitrinekaarten, raamstickers, plafondhangers, posters) vertaald naar aanbiedingen. DM is ingezet naar bestaande klanten in een aantal verschillende (test)varianten. Intern is het thema geïntroduceerd met posters, abri’s, stickers, steigerdoeken en salesmaterialen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken