Vlieger worden? Ik ga het je leren.

Vlieger worden? Ik ga het je leren.

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MINISTERIE VAN DEFENSIE
Bureau
Steam
Jaar
2019
Paginanummer
79

Doelstelling

De doelgroep laten weten dat Defensie op zoek is naar vliegers, het percentage dat het beroep overweegt vergroten en het verhogen van de conversie naar de vliegertest.

Doelgroep

Hbo-/wo-starters, laatstejaars havo-/vwo scholieren & influentials.

Merkomschrijving

Vlieger worden wordt vaak als een onneembare vesting gezien en veel jongeren sluiten zich bij voorbaat uit. Met de campagne willen we de doelgroep zich maximaal met het beroep laten identificeren en laten zien dat als je over de juiste kwaliteiten beschikt het een vak is dat je kan leren.

Concept

We maken een serie van vijf video's waarin een vlieger je meeneemt door alle onderdelen van de selectie en de opleiding: van de online vliegertest tot de typegerichte opleiding in de USA. We brengen diverse leerlingen in beeld, waardoor je ziet dat het stereotype vlieger niet bestaat.

Media- en middelenstrategie

We plaatsen de serie op het Defensie YouTube-kanaal en eigen website. Met teasers jagen we de serie aan via social media en online video. We zetten de serie via YouTube sponsored in. Vervolgens jagen we middels retargeting volgende afleveringen aan. Tot slot verwijzen we met display-uitingen direct naar de vliegertest.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken