VLAMMEN VOOR DE VRIJHEID

Amnesty International / bakker | linssen id & Isobar

Bekijk deze campagne op pagina 424 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Amnesty International
Titel
Mensenrechtenorganisatie
Bureau
bakker | linssen id & Isobar
Account
Sarah Fredriks, Brian Hirman, José Grijpink
Copy
Rob Linssen, Marthijn Klopper
Art
Maarten Bakker, Jeroen Huijbregts, Boris Apituley, Laurens Vreekamp
Strateeg
Maarten Bakker, Brian Hirman
Opdrachtgever
ANNEKE BOSMAN
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Amnesty International
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van bakker | linssen id & Isobar
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Naar aanleiding van de 60ste verjaardag van de UVRM duidelijk maken dat vrijheid niet vanzelfsprekend is, solidariteitsgevoel oproepen met mensen die niet vrij zijn, laagdrempelig handelingsperspectief bieden om dat solidariteitsgevoel te kanaliseren.

Doelgroep

Heel Nederland

Strategie/Concept

Het onderwerp "mensenrechten" heeft een hoog abstractieniveau. Om desondanks een groep te activeren die groot genoeg is om uiteindelijk na conversie de achterliggende wervingsdoelstelling te halen, is een laagdrempelig thema bedacht waarmee kan worden ingespeeld op sociaal wenselijk gedrag: Vlammen voor de Vrijheid. Van de (belangeloze) medewerking van Bekende Nederlanders van verschillende signatuur is dankbaar gebruikgemaakt om de attentiewaarde te verhogen en het doelgroepoverstijgende belang en de breedte van de beweging te onderstrepen.

Media- en middelenstrategie

Om met een relatief bescheiden budget maximale impact te genereren is de VARA benaderd om als mediapartner te fungeren en op 10 december een themauitzending te wijden aan de verjaardag van de UVRM. Die uitzending was tevens startschot voor de rest van de campagne, waarin outdoor, TV, print, Amnesty actiegroepen op straat en search engine marketing zijn ingezet voor maximale zichtbaarheid, en social media en mobiel om een olievlekreactie te bewerkstelligen. Alle communicatie leidde naar de actiewebsite www.vlammenvoordevrijheid.nl

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen