VIVA400

RENAULT NEDERLAND N.V. / OMD

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 206 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
RENAULT NEDERLAND N.V.
Bureau
OMD
Account
Alle Wijmenga, Lex van Bakel, Daniëlle Swagerman, Birgit Zuurveld, Kirsten Steenvoort, Anne de Vogel, Paul Scholten
Strateeg
Jan-Willem Stoop, Gerard van Driesten
Opdrachtgever
Jos van den Bergh
In samenwerking met
FUSE, Sanoma/SBS, Publicis, Dorst & Lesser
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van RENAULT NEDERLAND N.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van OMD
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Renault wilde op continue basis onder de aandacht komen bij de doelgroep jonge ambitieuze vrouwen, om daar de awareness te verhogen voor Renault Twingo, Clio en Captur - drie modellen die elk passen bij een specifieke levensfase van de doelgroep.

Doelgroep

We wilden vrouwen bereiken, tussen 25 en 40 jaar, die met passie en ambitie werken aan hun carrière en die hun leven graag aangenaam inrichten.

Strategie/Concept

'Passion for Life' is het thema van Renault; het zou ook zomaar het levensmotto kunnen zijn van Viva-vrouwen. Daarom is Renault al vijf jaar partner van 'Viva400', een platform rondom thema's als succes, fashion, een rijk sociaal leven en het managen van de 'work/life balance'. Er worden 'Viva400-Awards' uitgereikt: prijzen voor succevolle vrouwen in verschillende categorieën (zoals 'Zakenwonders', 'Wereldverbeteraars' en 'Knappe Koppen'). Er is ook een forum waar vrouwen elkaar inspireren. Al met al een Umfeld dat gaat over je best doen om met plezier iets van het leven te maken - echt een omgeving om met deze doelgroep in contact te komen.

Media- en middelenstrategie

De samenwerking met Viva400 ('powered by Renault') is een 360 graden aanpak. Het platform en activiteiten bieden ruimte voor consistente storytelling over Renault Twingo, Clio en Captur, waarbij alle relevante media touch points worden benut. We maken veel videocontent met Viva400 vrouwen, waarin Renault modellen een rol hebben. We zijn er mee aanwezig in 'Viva400' content van Viva magazine en het VIVA.nl platform. We spelen een rol in 'Viva400 On the Move': een spin-off op Net5 waar vrouwen vertellen over hun carrière en passie. We zijn te zien in promo's op SBS. We ondersteunen het geheel met een social media strategie - op Viva-kanalen en die van Renault zelf. Het partnership heeft de doelstellingen qua awareness voor de modellen en de KPI's op 'positieve houding ten opzichte van Renault' onder de doelgroep overtroffen. Na aanwezigheid op het 'Viva400 Event' sloot Renault de samenwerking af met een hoger dan verwacht aantal leads en orders.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen