Viva la Givolution

Viva la Givolution

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Ben&Jerry’s
Bureau
Indie
Jaar
2010
Paginanummer
231

Nominatie 2010

Doelstelling

Bouw mbv een spraakmakende en involverende campagne, aan fans en meerwaarde in earned media voor het merk Ben&Jerry's.

Doelgroep

Kosmopolieten en postmaterialisten: bewuste en kritische consumenten die merken kiezen waarmee zij een positieve bijdrage kunnen leveren aan een betere toekomst.

Concept

In de missie van Ben&Jerry's speelt 'teruggeven aan de maatschappij' een centrale rol. Het merk wil die missie doorvoeren in haar campagne. Hoe kan B&J's, én reclame maken voor ijs én de wereld daarvan mee laten profiteren? Wij starten een beweging: the Givolution.

Media- en middelenstrategie

Ons publiek haalt haar informatie uit onafhankelijke bronnen en uit eigen 'tribes'. We kiezen voor een palet aan middelen: centraal staat de Givolution website (de eerste geef-veiling site ter wereld), social media (Twitter, Facebook en Hyves), in-program content bij TMF, guerilla-events als Givingmachine en Thank You Cows, activatie op festivals, seeding en PR. De investering wordt op deze manier verveelvoudigd in media-aandacht.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken