Vito. De Mercedes onder de busjes.

Vito. De Mercedes onder de busjes.

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Mercedes-Benz Nederland B.V.
Bureau
N=5 + KONG
Jaar
2010
Paginanummer
54

Doelstelling

De scherpe prijs-kwaliteitverhouding van de Vito bekendheid geven.

Doelgroep

Mkb-ondernemers.

Concept

Het ontbreekt de Vito aan een sterk imago. Hij heeft onvoldoende aantrekkingskracht en de prijsperceptie onder ondernemers is dat hij veel te duur is. Door de thematiek 'De Mercedes onder de busjes' maken we optimaal gebruik van de emotie en natuurlijke aantrekkingskracht van het Mercedes-Benz (personenwagen) merk. We koppelen die emotie 1 op 1 aan de Vito en creëren als het ware een eigen categorie voor de Vito: een bestelwagen met de kwaliteit en comfort van Mercedes-Benz, en dat voor een - in de 'busjes'-categorie - zeer concurrerende prijs. In de campagne staat de kwaliteitsuitstraling van de Vito dan ook centraal, altijd keihard in combinatie met de voor veel ondernemers onverwacht lage vanafprijs. Vanuit deze thematiek hebben we in het najaar het nieuwe Vito-model geïntroduceerd. Voor deze introductie hebben we bestaand campagnemateriaal uit Duitsland omgebouwd naar het Nederlandse concept. De nieuwe Vito wordt geïntroduceerd alsof het een nieuwe personenwagen is die onthuld wordt. Met veel aandacht voor de mooie vormgeving, de luxe uitstraling en standaardextra's.

Media- en middelenstrategie

Om de zeer brede en diverse doelgroep te bereiken, is gekozen voor een mix van media die een groot bereik realiseren: megamasten en radio, en middelen die heel gericht zijn ingezet: banners op relevante sites, advertenties in relevante titels, en dm. Voor de introductie van de nieuwe Vito is ook tv ingezet om de boodschap met de juiste emotie over te brengen. Keer op keer blijkt tv ook voor deze doelgroep een zeer effectief medium. Uit een 5 minuten durende bedrijfsfilm is een 20 sec.-commercial gemaakt waarin het lijkt alsof Mercedes-Benz een nieuwe personenwagen introduceert. Ook op radio, in dm en met banners introduceren we de nieuwe Vito als ware het een nieuwe personenwagen. In vakbladen en op megamasten tonen we de nieuwe Vito in al zijn schoonheid, met de zeer aantrekkelijke vanafprijs.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken