Villa Pecunia

Villa Pecunia

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ING Nederland
Bureau
let's be frank,
Jaar
2011
Paginanummer
156

Doelstelling

Studenten hebben niets met banken. Wel met geld. Maar alleen geld als middel om alles uit hun studentenleven te kunnen halen. Doel van het platform is om 1.) de ING bank een sympathieker gezicht te geven voor studenten, waardoor studenten zich gewaardeerd en begrepen voelen door de ING en 2.) die studenten inzicht en middelen te verschaffen om het optimale uit hun studentenbudget te kunnen halen.

Doelgroep

Nederlandse studenten aan MBO, HBO of WO, met de focus op eindexamenkandidaten die in gaan stromen en eerstejaars studenten.

Concept

Een online studentenplatform om studenten te helpen meer uit hun studentenbudget te halen. In de ludieke sfeer van een virtueel studentenhuis met de tot de verbeelding sprekende naam van "Villa Pecunia". Villa Pecunia belooft simpelweg "meer pret, met je studentenbudget." Bijzonder aan het platform is, dat de bank het platform alleen faciliteert, terwijl studenten zelf de content aandragen en delen met elkaar. Financieel advies voor en door studenten.

Media- en middelenstrategie

Een online bannercampagne met pre-roll commercials op basis van de content uit Villa Pecunia zelf, aangevuld met OOH media zoals bierviltjes, toiletposters en print advertenties in studentenmedia. Daarnaast diverse seeded media waaronder studentenblogs. Media wordt telkens ingezet op kritische momenten in de fasen die studenten doormaken (eindexamen / studiefinanciering aanvragen, huisvesting zoeken, start studiejaar en eenmaal studerend). De officiële launch van het platform in de herfst van 2011 ging gepaard met een feestelijke opening door HKH Prinses Maxima. De eerste golf bezoekers werd aangejaagd met een crossmediale actiecampagne: de student met de populairste tip om meer uit je studentenbudget te halen, won een jaar studiefinanciering. Stemmen gebeurde via het platform. In de launch fase alleen al werd Villa Pecunia door studenten gevuld met ruim 1700 video-, foto- en teksttips en werden de tips meer dan 1,5 miljoen keer bekeken en werd er 10.000 keer gestemd op het platform.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken