Verzekeren zonder Paarse Krokodillen; OHRA bewijst dat het kan!

Verzekeren zonder Paarse Krokodillen; OHRA bewijst dat het kan!

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
OHRA
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2019
Paginanummer
142

Doelstelling

Versnelde duurzame groei voor OHRA door te bewijzen dat verzekeren eenvoudiger en beter kan. Dat doet OHRA door stelselmatig misstanden, onnodige gedoe en ergernissen (Paarse Krokodillen) in verzekeringsland te elimineren.

Doelgroep

Gezond kritische Nederlanders die hun financiële zaken zelf regelen en niet alles klakkeloos accepteren.

Merkomschrijving

Verzekeringen zijn generieke producten met nogal wat voorwaarden en rompslomp die niet in het belang van de klant zijn. OHRA gelooft dat dit anders kan. Op basis van herkenbare klantinzichten maakt OHRA een bepaalde verzekering beter of eenvoudiger. Samengevat in de merkbelofte: 'verzekeren zonder Paarse Krokodillen', voortbouwend op dit legendarische merkicoon. In 2019 wordt deze belofte met meerdere proposities waargemaakt, zoals: geen extra verzekering nodig voor pechhulp in het buitenland, Clixx: de mogelijkheid een leenauto te verzekeren en de Fysio Meeneemservice: de optie om fysiobehandelingen mee te nemen naar volgend jaar.

Concept

Gedurende 2019 zien we Rob & Els, het populaire OHRA-stel, in verschillende benarde situaties. Zo vieren ze als ware bermtoeristen vakantie aan de rand van een Franse snelweg, omdat de wegenwacht denkt met 'gele hesjes' te maken hebben. Ook maken ze schade met een geleende auto. En Rob gaat na een jaar vol inspanning, alsnog door zijn rug vlak voor Nieuwjaar. Dankzij de nieuwe proposities van OHRA komt alles op zijn pootjes terecht. Dat is nou verzekeren zonder Paarse Krokodillen.

Media- en middelenstrategie

De nieuwe proposities worden bekend gemaakt met een TVC / OLV binnen het herkenbare OHRA grid, dat garant staat voor likeability & impact. Aangevuld met radio voor bereiksoptimalisatie. Onder deze brede aanpak worden verschillende doelgroepen specifiek benaderd. Zo wordt tijdens de zorgcampagne op social media engagement opgewekt mbv extra video content. Maar ook kan men er speciale OHRA hesjes winnen tijdens de autocampagne. Als merkactivatie worden er gele hesjes uitgedeeld aan vakantievierende gezinnen bij de landsgrens. Online display en re-targeting zorgen voor directe conversie op OHRA.nl.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken