VERPLAATS JE CARRIÈRE

Koninklijke Landmacht / Publicis & Maximum

award
Winnaar 2008

Bekijk deze campagne op pagina 510 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Koninklijke Landmacht
Titel
Personeelswerving
Bureau
Publicis & Maximum
Account
Jeroen van den Brink, Michiel Dammen, Biek Verstappen
Copy
Marcel Hartog, Huub Lensvelt, Glen Hansen
Art
Jeroen van Zwam, Soeniel Balak, Marvin Thé
Strateeg
Caroline van Hoof
Opdrachtgever
ERNST LOBBEZOO, PAUL KLAESSEN, STEPHAN VAN DER WAL, LEONTIEN MESSAOUDI, TACO REMMERS
Film/Productiemaatschappij
Bij Brand
RTV-producer
Manon Langelaar
Illustraties
Janneke Koning, Dave Fransen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Koninklijke Landmacht
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis & Maximum
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Personeel
Meer Personeel winnaars

Personeel

Doelstelling

Mensen met een bestaande baan uitdagen over een switch na te denken en zorgen dat relevante belangstellenden de site bezoeken en zich aanmelden.

Doelgroep

Mensen met werkervaring, leeftijd 20-60 jaar. Dus anders dan de in de jaren daarvoor geen schoolverlaters uit het (v)mbo maar ervaren instromers uit andere beroepen (artsen, verplegers, chauffeurs, monteurs)

Strategie/Concept

Mensen met een bestaande baan die op zoek zijn naar een nieuwe komen niet snel op het idee om die baan bij de Landmacht te zoeken. Daarom is gekozen voor een strategie die ze eerst per verrassing op het pad brengt van de Landmacht en later bewust. We ontwierpen verplaatsjecarrière.nl, een banensite, op het oog als alle andere. Met een campagne die inspeelt op de motieven om een carriere-switch te willen maken (verveling, salaris, gebrek aan waardering) trekken we mensen naar deze site. Pas na invullen van het profiel merkt men dat het alleen maar Landmacht-vacatures zijn. Dat wordt ook duidelijk als we na een week beginnen met een TV campagne waarbij we gebruik maken van het bekende geschikt/ongeschikt mechanisme. We laten zien dat mensen met bepaalde vaardigheden in hun huidige beroep wel of niet geschikt kunnen zijn voor de overstap naar de landmacht. We benoemen die overstap door een extra thema in te voegen: verplaats je carrière en verwijzen naar de gelijknamige site.

Media- en middelenstrategie

Verplaatsjecarrière.nl is aanvankelijk geïntroduceerd alsof het om een zelfstandig merk gaat, zodat mensen onbevooroordeeld de site bezoeken met behulp van abri’s, korte radiocommercials en banners, die inspelen op motieven om van baan te veranderen. In fase twee van de campagne gebruikten we een serie tv-commercials binnen het bekende geschikt/ongeschikt mechanisme. Geschikte kandidaten worden doorverwezen naar de site.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen