Verhuiscampagne

Verhuiscampagne

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
SBS6
Bureau
Talpa Creative
Jaar
2019
Paginanummer
381

Nominatie 2019

Doelstelling

Afgelopen zomer stapten een aantal bekende TV presentatoren met hun programma's over van RTL4 naar SBS6. Deze overstap genereerde flink wat negatief sentiment. De campagne had als doel het sentiment ten positieve te keren en kijkers te laten weten dat hun favoriete presentatoren en programma's voortaan bij SBS6 te zien zijn.

Doelgroep

De grote schare fans van de drie programma's, de vaste SBS6 kijker en liefhebbers van (spel)shows.

Merkomschrijving

SBS6 staat midden in het echte NL en daarom voel je je er thuis. SBS6 is thuis in elke straat.

Concept

We brengen de verhuizing van de presentatoren en programma's letterlijk als fysieke verhuizing in beeld. Deze voor media begrippen grote verhuizing positioneren we, met een knipoog en de nodige zelfspot, als kleine verhuizing.

Media- en middelenstrategie

De verhuiscampagne start met het lekken van een WhatsApp gesprek tussen verschillende BN'ers. Daarna is de TVC on air gegaan op de lineaire TV kanalen van Talpa en als pre-roll online en op social. De campagneboodschap is vervolgens verdiept met een call-to-action naar de programma's in outdoor, print advertenties, digital take-overs en op social.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken