VERGETEN DIERENDAG

VERGETEN DIERENDAG

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
De Dierenbescherming
Bureau
XXS
Jaar
2009
Paginanummer
389

Winnaar 2009

Doelstelling

De dag na Werelddierendag vraagt de Dierenbescherming aandacht voor vergeten dieren: bijna 600.000 proefdieren, 750.000 asieldieren, 350 miljoen vleeskuikens, 5 miljoen geëxporteerde biggen en illegaal geïmporteerde dieren. Wie zich bewust is van dit dierenleed, kan andere keuzes maken. Een kat uit het asiel, geen kiloknallers maar biologisch vlees, geen schildpad als souvenier.

Doelgroep

Alle Nederlanders.

Concept

We liften mee op de enorme zichtbaarheid van Dierendag en geven er een wending aan: Vergeten Dierendag. Een dag om aandacht te vragen voor dieren die geen extra kluif of knuffel kregen. Symbool van de campagne: een getekend dier op je handpalm. Want wil je iets niet vergeten, dan schrijf je het op je hand.

Media- en middelenstrategie

Op tv tonen we de gruwelijke misstanden die gebeuren met vergeten dieren. De dag claimen we met buitenreclame, een actie met basisscholen, de website en een groot event op de Dam. Hier delen BN-ers handtekeningen uit... een koe van Ruud de Wild op je handpalm, een kip van Nicolette Kluijver.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken