Vergeet ze niet

Vergeet ze niet

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
STICHTING HET VERGETEN KIND
Bureau
The Others
Jaar
2016
Paginanummer
294

Doelstelling

Bekendmaken dat er in Nederland 38.000 kinderen vanwege een onveilige of instabiele thuissituatie opgroeien in veelal sobere opvanglocaties met geen tot minimale speelvoorzieningen. Zo mag een kinderleven natuurlijk niet beginnen. De maatschappij weet te weinig van ze en de politiek heeft te weinig aandacht voor deze kinderen. Omdat veel van deze kinderen in code rood-locaties opgevangen worden om hun veiligheid te garanderen, worden ze zo makkelijk vergeten. Daarom deze campagne om Nederland bewust te maken van het bestaan van deze 'vergeten' kinderen en het verborgen kinderleed… in ons eigen land. De primaire doelstelling is bewustwording. Secundair het vragen voor hulp bij de realisatie van een verbeterde leef- en speelomgeving voor deze kinderen.

Doelgroep

Heel Nederland die zich betrokken voelt bij deze kinderen.

Concept

De klappen die deze kinderen opgelopen hebben, zijn zichtbaar gemaakt door een 'klap', zoals we deze kennen uit stripverhalen, over de portretten van deze kinderen te plaatsen. Zo maken we invoelbaar hoe knalhard het leven van deze kinderen is waarvan we de identiteit niet kennen waardoor zij verborgen blijven voor de maatschappij. Door gebruik te maken van de kleurrijke wereld van de call-outs uit stripverhalen lijkt het in eerste instantie nog 'leuk' als beeld om naar te kijken, in tweede instantie komt ook 'de klap' voor de ontvanger. Door alle woorden consequent met 'ver' te laten beginnen - zoals verlaten, verjaagd, verminkt - maken we eveneens duidelijk wat de betekenis van 'vergeten' is voor alle betrokkenen.

Media- en middelenstrategie

De campagne is vertaald in zo veel mogelijk media en middelen en is aangeboden aan alle media die bereid zijn geweest om te participeren: TV, Radio, online, outdoor. Aangezien er geen mediabudget beschikbaar was, was de afhankelijkheid van de bereidwilligheid voor gratis plaatsingen groot. Door de impact van de campagne hebben was de participatie van onze mediapartners en zenders groot wat geresulteerd heeft in een hoge mediawaarde en zichtbaarheid.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken