Vergeet niet af en toe naar kantoor te komen

Vergeet niet af en toe naar kantoor te komen

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Vodafone
Bureau
UbachsWisbrun/JWT
Jaar
2006
Paginanummer
364

Nominatie 2006

Doelstelling

Geef Vodafone een onderscheidend gezicht als zakelijke aanbieder van mobiele oplossingen.

Doelgroep

Ondernemers (mensen die over telefonie beslissen in bedrijven van 1 tot 250 medewerkers) en eigen medewerkers.

Concept

Werken wordt steeds mobieler. Daartoe biedt Vodafone een brede range aan producten en oplossingen om de moderne ondernemer te helpen om altijd en overal bereikbaar te zijn. Dat resulteert in het feit dat je nog maar nauwelijks op kantoor hoeft te komen om in de loop te blijven. En daarin schuilt een risico. Was het voorheen je thuis wachtende vrouw, vriendin of vriend die zich tekortgedaan, licht gefrustreerd of ronduit verwaarloosd voelde, als je weer eens voor werk afwezig was. Nu dreigt die rol meer en meer voor je collega’s te zijn weggelegd. Vergeet daarom niet af en toe naar kantoor te komen. Een campagne dus, waarin Vodafone haar ‘verantwoordelijkheid’ neemt, als ‘aanstichter’ van dit alles.

Media- en middelenstrategie

TV is in de competitieve telecommarkt in Nederland een must. Om zichtbaarheid binnen de zakelijke doelgroep te creëren is TV selectief ingezet. Radio is ingezet om specifieke acties te communiceren en snel een hoog bereik op te bouwen. Print is deels thematisch ingezet en deels om acties te ondersteunen. In de Vodafone City Point wordt het thema in POS materialen (folders, vitrinekaarten, raamstickers, posters) vertaald naar aanbiedingen. Online advertising is ingezet om leads naar de Vodafone site te krijgen. Ook was er een speciale site gemaakt, www.vergeetjecolleganiet.nl, waar een ‘achterblijver’ die zijn (mobiele) collega moet missen continu kon beschikken over een virtuele collega. Die de hele dag gezellig tegen je praatte. Intern is het thema geïntroduceerd met posters, abri’s, stickers, steigerdoeken en salesmaterialen (broadsheet en salestool).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken