Verdwaalde Klanten

SIMYO / KOKORO Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 439 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
SIMYO
Titel
Telecom
Bureau
KOKORO Amsterdam
Account
Frieda Ulsamer de Waard, Valery Story
Copy
Merlijn van Vliet
Art
Wouter Vanhaeren
Strateeg
Rik Heijmen
Opdrachtgever
Mischa Oudolf, Bart Versteijlen, Alex Reijgersberg, Wiely de Woo,
Film/Productiemaatschappij
Lab22
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SIMYO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van KOKORO Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Regelmatig kreeg Simyo Nederland vragen van verdwaalde buitenlandse Simyo klanten. Het antwoorden kostte veel tijd. Simyo vond dat dit slimmer en sympathieker kon. De opdracht: bedenk een 'slim idee' om op efficiënte en sympathieke manier buitenlandse vragen te beantwoorden. Doelstelling: met minder tijd klanten sympathiek doorverwijzen.

Doelgroep

Deze actie is primair gericht op verdwaalde buitenlandse Simyo klanten, maar heeft ook de Nederlandse Simyo klant bereikt. Daardoor werkte het twee kanten op.

Strategie/Concept

Er werden 2 filmpjes gemaakt waarin oer-Hollandse (echte!) Simyo medewerkers verdwaalde buitenlandse Simyo klanten op ludieke wijze duidelijk maakten dat ze zich op de NEDERLANDSE fanpage of Twitter bevonden. Ze werden in hun eigen taal doorverwezen naar Simyo Spanje of Duitsland. Dit leverde de webcare van Simyo een besparing van 50 minuten per week (41 uur op jaarbasis!) op en veel leuke reacties!

Media- en middelenstrategie

De actie is onderdeel van de contentstrategie die Simyo sinds 2015 actief voert.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen