VERBINDT HEEL AMSTERDAM MET HEEL AMSTERDAM

GVB / N=5

Nominatie 2008

Bekijk deze campagne op pagina 118 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
GVB
Titel
Openbaar vervoer
Bureau
N=5
Account
Anneke Bos
Copy
Jeroen van der Sluis, Paul Hillesum
Art
Ivar van der Zwan, Paul Bakker
Strateeg
Marc Pieterse
Opdrachtgever
BRIT WIJKNIET, ROESJA SLIGTING
Film/Productiemaatschappij
Hazazah
Fotografie
Tim Georgeson
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van GVB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

GVB wil met een nieuwe positionering en nieuwe campagne een emotionele lading geven aan het zuiver rationele imago van het merk GVB.

Doelgroep

Primair: Alle inwoners en bezoekers van de stad Amsterdam, in het bijzonder de reizigers met bus, tram, veer en metro. Secundair: de stakeholders en medewerkers van GVB

Strategie/Concept

GVB wordt gezien als een functioneel openbaarvervoersbedrijf. Door jarenlang uitsluitend de noodzakelijke dienstmededelingen te communiceren zijn we de cruciale en bijzondere rol van GVB in Amsterdam uit het oog verloren. Tijd dus om GVB te voorzien van een emotionele lading die past bij het merk en zijn rol in de stad. Amsterdam is een van de meest pluriforme steden ter wereld. De nieuwe GVB campagne gaat over het verbindende element dat GVB is voor de Amsterdamse samenleving. Van Job Cohen tot tante Jo uit de 2e Egelantiersdwarsstraat. In de campagne verbinden we een verscheidenheid aan Amsterdammers met elkaar met behulp van een herkenbaar element uit de plattegrond van GVB. Na een grootse introductiecampagne hebben we vanuit dit concept de dienstregeling 2009 aangekondigd en een arbeidsmarktcampagne gevoerd. Diverse campagnes voor 2009 zijn in de maak waarbij we naast de noodzakelijke dienstmededelingen ook verdieping en invulling geven aan de verbindende rol die GVB speelt in de stad.

Media- en middelenstrategie

GVB en Amsterdam zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Met abri’s, steigerdoeken en bestickerde voertuigen is de campagne overal aanwezig in het Amsterdamse straatbeeld. In en om bus, veer, tram en metro is de campagne zichtbaar in stationspanelen, metropanelen en op de narrowcasting schermen in de trams. Bij de start van de campagne verbinden promoteams letterlijk zo veel mogelijk Amsterdammers met elkaar. Online advertising is ingezet op Amsterdamse sites en uiteraard is de campagne ook doorgetrokken naar www.gvb.nl.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen