’VENTILEREN’

MINISTERIE VAN VOLKSHUISVESTING, RUIMTELIJKEORDENING EN MILIEUBEHEER / BVH Groep

Nominatie 2005

Bekijk deze campagne op pagina 387 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
MINISTERIE VAN VOLKSHUISVESTING, RUIMTELIJKEORDENING EN MILIEUBEHEER
Titel
Gezondheid
Bureau
BVH Groep
Account
Lisette van Herk, Mirte Stut, Davina van der Meer
Copy
Maureen van den Akker
Art
Ap Mollinga, Maarten van Muijen
Strateeg
Minke Tanis
Opdrachtgever
ANKE STAPELS, JOOST DEKKER (VROM), PETRA DE JONG, RICHARD VISSER (RVD/DPC)
Film/Productiemaatschappij
Bike
RTV-producer
Monique Wichard
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van BVH Groep
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Door een huis goed te ventileren is er veel gezondheidswinst te behalen. Veel mensen denken echter dat ‘even luchten’ wel voldoende is om een gezond binnenklimaat te krijgen in huis. Misverstand. Goed ventileren is 24 uur per dag ventileren.

Doelgroep

Nederland 18+

Strategie/Concept

Aan de hand van een eye-opener - na het luchten van een woning is de frisse lucht binnen 30 minuten weer verdwenen - wordt duidelijk gemaakt wat goed ventileren is: namelijk 24 uur per dag ventileren. Om dit voor iedereen duidelijk te maken wordt de vergelijking getrokken met ademen. Om gezond te blijven moet je 24 uur per dag blijven ademen. Datzelfde geldt voor een huis.

Media- en middelenstrategie

Postbus 51 (televisie en radio). Daarnaast is print, webvertising en direct mail op beperkte schaal ingezet (naar gemeenten en overige intermediairs). En uiteraard de internetsite van het ministerie van VROM.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen