‘Veilig internetten heb je zelf in de hand’ is de kern van de campagne. Cybercrime is een relatief nieuw maar groot probleem waarvan men de gevaren veelal niet ziet, terwijl men er veel tegen kan doen. Om gedrag te beïnvloeden, houdt het concept een spiegel voor. Het activeert dat stukje in jezelf dat best weet dat je iets zou kunnen en moeten doen. Gekoppeld aan concrete handelingsperspectieven, worden mensen getriggerd maatregelen te treffen. Volwassenen wijzen we erop dat veel gegevens op internet openbaar zijn. Via de Stanislav Hyves campagne waarschuwen we jongeren dat ze op internet vaak bekender zijn dan ze denken. Met groot succes: in één week 7 miljoen keer verstuurd, gigantische media-aandacht en Eurobest Goud. De campagne valt onder het koepelthema Veiligheid dat burgers moet doen beseffen dat zij zelf kunnen bijdragen aan de veiligheid van hun leefomgeving. ‘Veiligheid heb je zelf in de hand’ is de themagedachte. Mensen bewustmaken van hun onbewuste gedrag is het kerninzicht.