VEILIG INTERNETTEN

VEILIG INTERNETTEN

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Rijksoverheid/Ministerie van Justitie
Bureau
N=5 + KONG
Jaar
2009
Paginanummer
445

Winnaar 2009

Doelstelling

Mensen bewustmaken dat persoonlijke gegevens op internet kunnen worden misbruikt en mensen activeren maatregelen te nemen dit te voorkomen.

Doelgroep

Jongeren: overschatten hun kennis over cybercrime. Volwassenen: onderschatten risico’s van internettransacties.

Concept

‘Veiligheid heb je zelf in de hand’ is de kernboodschap om burgers te doen beseffen dat iedereen kan bijdragen aan de veiligheid van zijn omgeving. Voor cybercrime vertaald in: ‘Veilig internetten heb je zelf in de hand’. Cybercrime: een groot probleem waarvan men de gevaren veelal niet ziet, terwijl men er veel tegen kan doen. Om gedrag te beïnvloeden, houdt het concept een spiegel voor. Volwassenen wijzen we erop dat veel gegevens op internet openbaar zijn. Via Hyves waarschuwen we jongeren dat ze op internet vaak bekender zijn dan ze denken.

Media- en middelenstrategie

TVC, radio, print, banners en een campagnesite zorgen voor impact en zichtbaarheid. Gezien de populariteit en interactieve mogelijkheden is Hyves ingezet om jongeren effectief te bereiken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken