Vattenfall Nuna

Vattenfall Nuna

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
VATTENFALL
Bureau
Boomerang. Part of Publicis Groupe
Jaar
2021
Paginanummer
416

Doelstelling

Na 20 jaar stopt Vattenfall als hoofdsponsor van het Vattenfall Solar Team. Neem op onderscheidende manier afscheid en breng de gezamenlijke missie over aan huidige en toekomstige generaties: een leven zonder fossiele energie mogelijk maken.

Doelgroep

Mensen die een groenere wereld willen voor zichzelf én hun kinderen, met focus op 20-45 jaar.

Merkomschrijving

Vattenfall is een van de grootste energieleveranciers van elektriciteit en warmte in Europa. Het merk heeft een duidelijk doel: een fossielvrij leven binnen één generatie realiseren.

Concept

Vanaf het moment dat kinderen lezen, leren ze nog een oude “verkeerde” definitie van auto’s kennen. Een ronkende motor, het wolkje achter de auto. Dit terwijl duurzaam vervoer de toekomst is. Dat voelt ouderwets en willen we veranderen van ‘Vroem’ naar ‘Zoem’. Daarom hebben wij ‘Nuna’ gemaakt. Het eerste kinderboek met een zonneauto als held, gebaseerd op de auto van het Vattenfall Solar Team. Een verhaal dat kinderen op een nieuwe manier leert over duurzaam vervoer. En door de illustraties van Saša Ostaja en woorden van Pepijn Lanen een gewild item onder jonge ouders.

Media- en middelenstrategie

Via online video, social media, display print en branded content lieten we zien dat kinderen op ouderwetse wijze leren over auto’s. De samenwerking met Pepijn, Saša en het Vattenfall Solar Team zorgde voor extra PR waardoor Nuna in korte tijd bekend werd. Om zoveel mogelijk jonge ouders te bereiken besloten we het boek ook online uit te brengen. Zo kon je via een landingspagina, Spotify en Soundcloud het boek lezen en luisteren. Voorgelezen door Pepijn. Onze influencer strategie bevatte de inzet van bekende ouders en leraren. Zij deelden video’s waarin ze kinderen voorlazen uit Nuna. Zo werd Nuna een gewild item en leren steeds meer kinderen waar het Vattenfall Solar Team al 20 jaar voor racet: een leven zonder fossiele energie is mogelijk, en dat kan met plezier!
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken