Vattenfall Crib

Vattenfall Crib

Categorie
Corporate
Adverteerder
VATTENFALL
Bureau
DDB Unlimited
Jaar
2020
Paginanummer
165

Nominatie 2020

Doelstelling

Vattenfall wil fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk maken. We willen over deze belofte vertellen, maar vooral laten zien wat dit betekent. En zo mentaal marktleider worden.

Doelgroep

De campagne richt zich m.n. op de zakelijke doelgroepen van industrie tot overheid, van producenten tot dienstverleners. Daarnaast waren pers en influentials van belang.

Merkomschrijving

Naast het fossielvrij maken van de eigen energieproductie heeft Vattenfall een bredere blik. Samen met industrieën, bedrijven en overheden werkt het aan innovatieve oplossingen. Niet alleen voor fossielvrije energie, maar ook om processen, grondstoffen en transport fossielvrij te maken.

Concept

Het eerste fossielvrije ledikantje ter wereld - een symbool voor de volgende generatie. Een alledaags product waarin allerlei materialen zijn verwerkt. Van de grondstoffen en productie tot en met het transport is er geen gram steenkool, olie of gas gebruikt. Het leert ons over de komende uitdagingen, maar ook dat als we samenwerken, fossielvrij leven mogelijk is.

Media- en middelenstrategie

Documentaire, online video's, social assets, B2B events voor marktleiders, consumentenevenementen en pr.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken