VASELINE ’GETEST OP…’

VASELINE ’GETEST OP…’

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
UNILEVER NEDERLAND BV
Bureau
LEMZ
Jaar
2005
Paginanummer
250

Doelstelling

Een merk revitaliseren met alleen een krachtige printcampagne, werkt dat nog? Unilever Nederland besloot de proef op de som te nemen en een merk te selecteren dat communicatief niet in andere mediumtypes ondersteund werd: Vaseline. Het oude vertrouwde product dat voor honderd en één toepassingen gebruikt kan worden.

Doelgroep

Alle DMU’s (lees: voornamelijk vrouwen) van Nederlandse huishoudens.

Concept

Als key insight werd de puurheid van Vaseline gebruikt en daarmee de veelheid aan gebruiksmogelijkheden die het product heeft: het is zo puur, zo onschuldig dat je het werkelijk overal op kunt smeren. En dus kan gesteld worden dat Vaseline zelfs op de meest kwetsbare groepen is getest: van poezen en paarden tot baby’s en peuters.

Media- en middelenstrategie

In de twee grootste ochtendkranten, Telegraaf en Spits, werd het merk Vaseline onder de aandacht gebracht door middel van een printcampagne die bestond uit een serie van negen verschillende uitingen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken