van sta-op hulpmiddel naar relaxmoment

van sta-op hulpmiddel naar relaxmoment

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
PROMINENT
Bureau
Selmore Creative Agency
Jaar
2016
Paginanummer
474

Winnaar 2016

Doelstelling

Hoe verander je als relatief kleine speler de perceptie van een hele categorie? Dat was het uitdagende doel van deze Nunspeetse fabrikant van relaxfauteuils die vooral bekend stond als merk voor ouderen met rugproblemen. Om te groeien moest dit beeld veranderen. Van een functionele probleemoplosser naar een aantrekkelijk betekenismerk: van moeten naar willen. Dan moet ook echt alles anders, dan is meer nodig dan 'slechts' een nieuwe campagne.

Doelgroep

We focussen op de leeftijd tussen 50 en 60 jaar. Met een huidige klant van gemiddeld 72 een grote stap voor Prominent! Een interessante markt: vitale senioren die nog druk zijn met werk (steeds langer), familie, vrienden, reizen en sporten.

Concept

De nieuw ontwikkelde 'Designed to Relax' propositie is in ca. anderhalf jaar doorontwikkeld in alle geledingen van de organisatie. Kern van alles is: 'van moeten naar willen'. Het verlangen naar een relaxed moment dankzij een stoel van Prominent. Elke uiting en elk contactmoment is opnieuw onder de loep genomen: zowel inhoudelijk als in vorm. Van TVC's tot catalogus, winkels en huis-aan-huis-folders. Een groot voordeel van Prominent is dat men, in het retaillandschap waarin bijna dagelijks ketens omvallen, alles zelf doet. Van productdesign, call center, klantenservice, transport tot aan thuisbezorging.

Media- en middelenstrategie

Voorheen ging 90% van het mediabudget naar printuitingen met een "prijsvoordeel"-boodschap gericht op de oudere doelgroep. Voor de nieuwe doelgroepen en messaging bleek AV noodzakelijk om het merk meer bekendheid én vooral ook meer kwalitatieve beeldvorming te geven: een serie TVC's, online video's en een eigen RTL-programma "In de stoel". Print en eigen magazine werden toegevoegd voor verdieping van de boodschap. Ook werd de veelgelezen huis-aan-huisfolder meer als merkdrager ingezet en kozen we voor een geheel andere aanpak in owned media en online campagnes.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken