Van Gils proud tailor KNVB and supporter of wild lions

VAN GILS FASHION / Orchestra

award
Winnaar 2014

Bekijk deze campagne op pagina 196 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
VAN GILS FASHION
Titel
Men's Fashion / speciale KNVB retailcollectie
Bureau
Orchestra
Account
Ed Stibbe, Martijn Amendt
Copy
Ramon Stalenhoef
Art
Mischa Schreuder, Bela Stamenkovits
Opdrachtgever
Robert Meijer, Sem den Hollander
Film/Productiemaatschappij
Brenninkmeijer & Isaacs
Editor
Wouter van Luijn, Kevin Kimman
Muziek
Ramon Tiernagan, Ernst Teule
Fotografie
Jeroen Hofman, Ramon Stalenhoef
In samenwerking met
Brenninkmeijer & Isaacs, ConversionMob, BrandWebbing, Coebergh PR, RauwCC
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VAN GILS FASHION
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Orchestra
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Durables
Meer Durables winnaars

Durables

Doelstelling

Maak tijdens het oranjegeweld rond het WK bekend dat Van Gils de nieuwe kledingsponsor is van de KNVB (spelers én technische staf) en zorg dat de speciale WK collectie snel uitverkocht raakt.

Doelgroep

Nederlandse mannen van boven de 25 jaar.

Strategie/Concept

We koppelden het credo van Van Gils 'No Stitch, No Story' aan het sponsorschap met de KNVB door Kevin Richardson, the lion whisperer, te laten voetballen met wilde leeuwen. In stijl natuurlijk. Ook de leeuw lieten we niet in zijn hempie staan door met elk verkocht pak de Kevin Richardson Wildlife Sanctuary te steunen.

Media- en middelenstrategie

Met de speciale WK collectie was Van Gils een stijlvol alternatief tussen alle oranje prullaria. Vergeleken met de andere grote KNVB sponsoren is met een zeer beperkt budget een opvallende 360 campagne neergezet met centraal een virale video en enkele key visuals. Inzet: PR, online/webshop, social media, in-store, print, outdoor en enkele 45s TVC uitzendingen rond WK finalewedstrijden van Oranje.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen