Van de ‘Oosterse keuken thuis’, naar ‘Thuis in de Oosterse keuken’

Van de ‘Oosterse keuken thuis’, naar ‘Thuis in de Oosterse keuken’

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
CONIMEX (UNILEVER)
Bureau
Alfred International
Jaar
2016
Paginanummer
434

Nominatie 2016

Doelstelling

Versterk de autoriteit van Conimex binnen de categorie Aziatisch koken door onze authenticiteit te laten zien, voelen en proeven.

Doelgroep

Iedereen die echt, authentiek Aziatisch wil koken.

Concept

Conimex bracht de Oosterse keuken naar Holland en was jarenlang dé absolute autoriteit. Die dreigt Conimex te verliezen aan nieuwe specialisten, die vooral door millenials worden gezien als meer authentiek. Ondertussen voelt Conimex de hete adem van private label in de nek. Het roer moet om: meer authentiek, minder fabriek in product, verpakking en communicatie. Conimex gaat daarom van de Oosterse keuken thuis, naar Thuis in de Oosterse keuken en neemt afscheid van de stereotype Indonesische look en feel. In alles wat Conimex voortaan maakt, verpakt, doet en communiceert, proef, voel en zie je het echte, hedendaagse Azië.

Media- en middelenstrategie

Om de rol als autoriteit in de Oosterse keuken terug te pakken, moet Conimex laten zien dat het authentiek Oosters is. Dat doen we in massamedia door te laten zien dat we thuis zijn in het echte Azië. We onderstrepen dit met een nieuwe, ongekunstelde verpakking. In social sturen we met likeable posts op groot bereik. Via search en YouTube - waar de consument zoekt naar inspiratie en informatie - delen we onze echte Aziatische recepten en hacks/how to filmpjes. We zorgen voor interactie en geloofwaardigheid door social influencers te laten koken met onze producten. In out-of-home staat de totaalervaring centraal: zo kun je op foodfestivals bij onze subtiel branded foodtrucks proeven van het echte Azië. Op de winkelvloer brengen we Conimex tot leven met het Azië-thema, compleet met tuktuks en riksja's. We activeren o.a. met een origineel currykommetje bij aankoop van twee producten en acties waarbij mensen een reis naar Azië kunnen winnen om onze roots zelf te kunnen ontdekken. Kortom, Conimex laat in alle touchpoints zien, voelen en proeven dat het thuis is in de Oosterse keuken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken