VALTIFEST 2009

VALTIFEST 2009

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Valtifest
Bureau
MTV Networks BV
Jaar
2009
Paginanummer
559

Doelstelling

MTV=muziek. Maar meer dan buitenlandse clips. Toon aan dat MTV ook deel uitmaakt van de Nederlandse muziek(festival) scene. Creëer tegelijkertijd nieuwe en opvallende sponsorplatformen.

Doelgroep

hoog opgeleide 20-34 jarigen, creatief, vaker vrouw dan man

Concept

Valtifest, het enige stadsfestival van Amsterdam, als afsluiter van het landelijke festivalseizoen. Thema: Beestenboel, dus verkleed je beestachtig. Innovatief en opvallend platform voor sponsors als Grolsch en L’Oreal en prima materiaal voor TV-programma’s op MTV.

Media- en middelenstrategie

Een eigen evenement, Valtifest met een keur aan bekende artiesten en dj’s. Op zich al goed voor meer dan 4 ton free publicity. Meer dan 1.000 sponsor-supported spots op MTV en Comedy Central. Valtifest was met bijna 10.000 bezoekers in no time uitverkocht. Door TV-coverage werden ook nog eens 1,9 miljoen personen in de groep 18-35 jaar met Valtifest bereikt (= 57 % bereik).
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken